Korisnik:   Lozinka:   
Beograd Novi Sad Kragujevac Niš
PC Berza Forum : Ver. 2.35
Najnovije teme Najnoviji odgovori Prikačene teme Najaktivnije teme Najčitanije teme
Pronađi : U : Pretraži :
Forum : PC Berza
Tržište
Uvažavanje reklamacije kod dobavljača bez fiskalnog računa
STRANA 1 OD 1
millanche Uvažavanje reklamacije kod dobavljača bez fiskalnog računa 15.03.2015. 13:04 T60773

status: user
broj poruka: 312
Sve češće viđam oglase po Kupindu, Limundu, Kupujem-Prodajem da ljudi prodaju nove komponente za računar, sa punom garancijom od dana kupovine, bez fiskalnog računa. Samo sa garantnim listom. Koliko sam shvatio to je način da se izbegne PDV i često je cena mnogo povoljnija od one u radnji. Da li ste kupovali i reklamirali tako nešto? Da li je dobavljač dužan da uvaži garanciju na osnovu toga što ti trgovci izdaju?
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
BockyG za Asus laptop ne vazi 15.03.2015. 14:36 #587106

status: user
broj poruka: 52
Druze, po mom licnom iskustvu, ovo ne vazi za Asus laptop koji sam kupio u Desk Computers-u, u Cika Ljubinoj ulici. Prilikom selidbe sam `uspeo` da zaturim fiskalni racun pa sam pokusao da reklamiram uredjaj na osnovu proizvodjacke garancije (vazi od datuma izlaska uredjaja iz njihovog magacina, ne od datuma kupovine). Kimtec servis je na osnovu serijskog broja utvrdio da je laptop jos uvek u garanciji ali su odbili servisiranje bez fiskalnog racuna i overene garancije. Na sajtu proizvodjaca tvrde da se samo na osnovu serijskog broja moze uvaziti pravo na garanciju ali kod nas to izgleda ne funkcionise. Sva sreca pa sam u medjuvremenu nasao fiskalni racun jer bih u protivnom platio punu cenu popravke.


:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
mikibataya Re: Uvažavanje reklamacije kod dobavljača bez fiskalnog računa 15.03.2015. 15:07 #587110

status: user
broj poruka: 141
Racun je bitniji od garantnog lista! Uvek treba fotokopirati racun, jer orginal brzo izbledi! I uvoznik placa pdv...


Intel Core i7-5820K + Corsair H110, Asus X99-DELUXE, G.Skill Ripjaws Series 16GB DDR4 3333MHz, Sandisk Ultra Plus 256GB, Seagate Barracuda 2TB, Gigabyte GeForce GTX 980 8GB WINDFORCE SLI, Corsair 780T + EVGA SuperNOVA G2 1300W, Asus PB287Q

:: Sve češće viđam oglase po Kupindu, Limundu, Kupujem-Prodajem da ljudi prodaju nove komponente za računar, sa punom garancijom od dana kupovine, bez fiskalnog računa. Samo sa garantnim listom. Koliko sam shvatio to je način da se izbegne PDV i često je cena mnogo povoljnija od one u radnji. Da li ste kupovali i reklamirali tako nešto? Da li je dobavljač dužan da uvaži garanciju na osnovu toga što ti trgovci izdaju
::
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
codeus ... 15.03.2015. 15:18 #587115

status: user
broj poruka: 4054



ukoliko nemas sve papire, niko ti nista nije duzan da reklamira !! a cak i kad imas sve papire ne znaci daces ostvariti garanciju u 100% slucajeva
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
Classy .... 16.03.2015. 11:30 #587189

status: user
broj poruka: 546
Kod EVGA bez racuna, bez papira, poslao napajanje koje sam dobio kao nagradu i za 15 dana dobio koje sam ja izabrao po vrednosti tog napajanja dok se prodavalo.
E sada svi normalni stranci prilikom kupovine racunaju na cenu i placanje slanja 10-20$ ili evra. Odmah prilikom kupovine se racuna i mogucnost da se plati mozda jos 10-20$ ako nesto nije u redu, ali straha od ostvarivanja garancije nema. Ima samo pitanja sta da rade ko nije prosao na to, nema uopste pitanja sta ce biti dok nacija Srbi su patentirali neki svoj nacin poslovanja prema njihovom karakteru, genima, zemlji koju su stvorili i koju pokusavaju da ubede da su drugi stvorili to a ne oni. Zasto nisu od Italijana, Francuza, Holandjana, Finaca nema odgovora niti razmisljanja jednog prosecnog Srbina, razmislja se po obrascu a veruje u ono sto je miliije i draze da se prihvati, sta se voli ili sta najprostije objasnjava da je krivica u drugome a ne u njima samima.
Meni je kako sam vas slusao i sta sam gledao mnogo lakse ostvarivanje garancije sa direktno proizvodjacima koji imaju dobru reputaciju tipa EVGA, CORSAIR, nego cekanje i natezanje sa nasim prodavnicama. To odbija kupce, na to dolazi veca cena i los izbor a i dalje imate glasice uplasenih ljudi koji se boje da kupe bilo sta van Srbije i koji iznova prolaze kroz golgotu.
Morate shvatiti, da bez obzira na udaljenost i nemogucnost da vidite prodavca stranac shvata mnogo ozbiljnije vas odnos kupac-prodavac nego onaj kome kes predajete u ruke ovde. Po pitanju zakona, po pitanju brzine ostvarivanja garancije, postovanja svega.
Ali ovde valjda se ljudi boje da daju pare nekome koga ne vide da mogu da biju posle ako krene da ih zavlaci. Takav narod zivi ovde.



Intel® i7-3770K (4.5GHz + H100)
EVGA Z77 FTW + Dominator Platinum 1866 2x4GB
EVGA GTX780Ti K|NGP|N Classified
Force GT 120 - WD500AAKS - Sound Blaster Z
EVGA SuperNOVA 1200 P2
CORSAIR Obsidian 650D - http://valid.canardpc.com/kyvil9


:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
Mortificat Re: Uvažavanje reklamacije kod dobavljača bez fiskalnog računa 16.03.2015. 12:12 #587197

status: user
broj poruka: 3519
Citat iz `Zakona o zaštiti potrošača`, tačka 4. Reklamacija, član 56., pasus treći:

``Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)``

Zaključak koji se nameće je da fiskalni račun, u očima zakona, nije nužno sredstvo za dokazivanje kupovine, odnosno ostvarivanje garantnog prava.


Intel® i7 4820K | Corsair H55 | Asus X79 Sabertooth | Gigabyte R9 280X & Sapphire 7970 Dual-X | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical Tracer | Philips 32PFL3017 32`` | Corsair 600T | Enermax Revolution87+ 850W

:: Sve češće viđam oglase po Kupindu, Limundu, Kupujem-Prodajem da ljudi prodaju nove komponente za računar, sa punom garancijom od dana kupovine, bez fiskalnog računa. Samo sa garantnim listom. Koliko sam shvatio to je način da se izbegne PDV i često je cena mnogo povoljnija od one u radnji. Da li ste kupovali i reklamirali tako nešto? Da li je dobavljač dužan da uvaži garanciju na osnovu toga što ti trgovci izdaju
::
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
mikibataya Re: Re: Uvažavanje reklamacije kod dobavljača bez fiskalnog računa 16.03.2015. 14:23 #587210

status: user
broj poruka: 141
A ko se pridržava zakona? Ako ćeš da teraš po zakonu, a ne po čvrstom dokazu imaćeš duplo troškova i čekanja da se sve to rasplete! ZAKON NIKO NE POSTUJE! Zakon je za budale!

Intel Core i7-5820K + Corsair H110, Asus X99-DELUXE, G.Skill Ripjaws Series 16GB DDR4 3333MHz, Sandisk Ultra Plus 256GB, Seagate Barracuda 2TB, Gigabyte GeForce GTX 980 8GB WINDFORCE SLI, Corsair 780T + EVGA SuperNOVA G2 1300W, Asus PB287Q

:: Citat iz `Zakona o zaštiti potrošača`, tačka 4. Reklamacija, član 56., pasus treći
::
:: ``Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)``
::
:: Zaključak koji se nameće je da fiskalni račun, u očima zakona, nije nužno sredstvo za dokazivanje kupovine, odnosno ostvarivanje garantnog prava
::
::
:: Intel® i7 4820K | Corsair H55 | Asus X79 Sabertooth | Gigabyte R9 280X & Sapphire 7970 Dual-X | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical Tracer | Philips 32PFL3017 32`` | Corsair 600T | Enermax Revolution87+ 850W
::
:: :: Sve češće viđam oglase po Kupindu, Limundu, Kupujem-Prodajem da ljudi prodaju nove komponente za računar, sa punom garancijom od dana kupovine, bez fiskalnog računa. Samo sa garantnim listom. Koliko sam shvatio to je način da se izbegne PDV i često je cena mnogo povoljnija od one u radnji. Da li ste kupovali i reklamirali tako nešto? Da li je dobavljač dužan da uvaži garanciju na osnovu toga što ti trgovci izdaju
:: ::
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
tomap85 Re 16.03.2015. 15:13 #587214

status: user
broj poruka: 42

Ja sam vise puta reklamirao razne telefone,sto moje sto nekih rodjaka i prijatelja, u ovlascenom servisu bez fiskalnog racuna,samo sa overenim garantnim listom i nije bilo problema. Mislim da to pravo moze da se ostvari i tako,jedino ti od uvoznika/servisera zavisi koliko ces morati da se cimas..ali na kraju krajeva mislim da morajui da uvaze reklamaciju.
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
Mortificat Re: Re: Re: Uvažavanje reklamacije kod dobavljača bez fiskalnog računa 16.03.2015. 15:43 #587218

status: user
broj poruka: 3519
Tržišna inspekcija i Centar potrošača Srbije (CEPS) se pridržavaju, odnosno pomažu u sprovođenju istog, kroz izvršnu i savetodavnu ulogu. Trenutno sam u procesu rešavanja jednog takvog problema, pa sam po tom pitanju upućeniji od tebe, ako je suditi isključivo prema tvom stavu, odnosno napisanom. Bez ljutnje. Svakako je korisno čuvati oba dokumenta, garantni list i fiskalni račun, ne može da odmogne. Sa stanovišta Zakona i primene istog, potreban ti je dokaz o kupovini.

Zakon nije za budale, zakon je za civilizovane ljude.

Intel® i7 4820K | Corsair H55 | Asus X79 Sabertooth | Gigabyte R9 280X & Sapphire 7970 Dual-X | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical Tracer | Philips 32PFL3017 32`` | Corsair 600T | Enermax Revolution87+ 850W

:: A ko se pridržava zakona? Ako ćeš da teraš po zakonu, a ne po čvrstom dokazu imaćeš duplo troškova i čekanja da se sve to rasplete! ZAKON NIKO NE POSTUJE! Zakon je za budale
::
:: Intel Core i7-5820K + Corsair H110, Asus X99-DELUXE, G.Skill Ripjaws Series 16GB DDR4 3333MHz, Sandisk Ultra Plus 256GB, Seagate Barracuda 2TB, Gigabyte GeForce GTX 980 8GB WINDFORCE SLI, Corsair 780T + EVGA SuperNOVA G2 1300W, Asus PB287Q
::
:: :: Citat iz `Zakona o zaštiti potrošača`, tačka 4. Reklamacija, član 56., pasus treći
:: ::
:: :: ``Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)``
:: ::
:: :: Zaključak koji se nameće je da fiskalni račun, u očima zakona, nije nužno sredstvo za dokazivanje kupovine, odnosno ostvarivanje garantnog prava
:: ::
:: ::
:: :: Intel® i7 4820K | Corsair H55 | Asus X79 Sabertooth | Gigabyte R9 280X & Sapphire 7970 Dual-X | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical Tracer | Philips 32PFL3017 32`` | Corsair 600T | Enermax Revolution87+ 850W
:: ::
:: :: :: Sve češće viđam oglase po Kupindu, Limundu, Kupujem-Prodajem da ljudi prodaju nove komponente za računar, sa punom garancijom od dana kupovine, bez fiskalnog računa. Samo sa garantnim listom. Koliko sam shvatio to je način da se izbegne PDV i često je cena mnogo povoljnija od one u radnji. Da li ste kupovali i reklamirali tako nešto? Da li je dobavljač dužan da uvaži garanciju na osnovu toga što ti trgovci izdaju
:: :: ::
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
Vlaovicm ... 16.03.2015. 15:45 #587220

status: user
broj poruka: 359
U dva navrata sam nosio hard diskove na reklamaciju u Kimtec servis i oba puta su prihvatili garanciju na osnovu serijskog broj, bez ikakvih papira, bez računa i bez garantnog lista.
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
Mortificat Re: ... 16.03.2015. 15:57 #587221

status: user
broj poruka: 3519
Sve je to ok, ali treba razdvojiti dobru volju Prodavca od uobičajene prakse koja je definisana kroz Zakone, jer mnogi Uvoznici/ovlašćeni servisi održavaju dobru komunikaciju sa Potrošačima izlazeći im u susret prilikom reklamacija, iako, po zakonu nisu u nikakavog pravnoj obligaciji da to rade. To je poslovna strategija i treba napomenuti da je kao takvu, ne prihvataju svi, niti su obavezni. Tvoje garantno pravo je da uz kupljeni artikal poseduješ neki dokaz o kupovini (garantni list, izveštaj sa reklamacije, fiskalni račun, potrošački račun).

Sve ovo navodim, jer mnoga pozitivna iskustva mogu da navedu Potrošače na razmišljanje kako dokumentacija u bilo kojoj formi nije neophodna.

Intel® i7 4820K | Corsair H55 | Asus X79 Sabertooth | Gigabyte R9 280X & Sapphire 7970 Dual-X | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical Tracer | Philips 32PFL3017 32`` | Corsair 600T | Enermax Revolution87+ 850W

:: U dva navrata sam nosio hard diskove na reklamaciju u Kimtec servis i oba puta su prihvatili garanciju na osnovu serijskog broj, bez ikakvih papira, bez računa i bez garantnog lista.
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
mikibataya Re: Re: ... 16.03.2015. 19:04 #587251

status: user
broj poruka: 141

Lično sam se obračunavao sa više različitih dilera `prodavnica PC opreme`. **** je ispao najpošteniji i nikad nisu pravili probleme oko reklamacije. Kod njih sam više puta nosio komponente na reklamaciju i u roku od 10 min dobio novu neotpakovanu komponentu!

**** me slao kod **** jer oni od njih uzimaju pa preprodaju...

**** na Novom Beogradu je najgori! Tamo rade dva š.pka bezobrazna! Kupio sam dosta komponenti kod njih. Pokvarila mi se jedna komponenta stara 4 meseca. Doneo sam je na reklamaciju sa orginalnim računom i garantnim listom. Lik koji radi na prodaji nije ni pogledao samo me je drsko uputio `idi kod uvoznika ****`. Pošto znam da ja nemam ništa sa servisom rekao sam mu da zahtevam da mi da novu ploču i da nemam vremena da čekam jer mi treba PC. Nije hteo da prihvati nego se bahato upustio u raspravu sa mnom. Ubeđujući me da on sa reklamacijom nema ništa. Pretio sam inspekcijom na šta se on nasmejao i poželio mi sreću pri podnošenju prijave. Zvao sam **** i dobio broj ovlašćenog servisa za tu komponentu. Tamo su mi lepo objasnili da oni sa kupcima nemaju ništa, da ne servisiraju komponente već posreduju u nabavci novih za zamenu! Nisam podnosio nikakve prijave jer je to dr...kačina i nemam vremena za to. Odneo sam u **** i čekao 15 dana da stigne nova komponenta! Naravno dotle sam kupio novu, a ovu što sam dobio prodao sam na oglasima....

Kupovina klima uređaja u ****. Kupiš klimu daju ti račun i ko fol garanciju ti izdaje serviser koji navodono dolazi iz ovlašćenog servisa da ti namontira klimu. Pri tom ti moraš sam da zoveš ovlašćeni servis da ti pošalju servisera. Nazoveš, a oni ti pošalju neku seljačinu koji ima šatro firmu za servis klima. Odere te ko budalu. Ti mu poturiš onaj garantni list što **** nije htela da overi, a on kaže ne ne ja imam svoju garanciju. Našvrlja on to na neki papirić bez pečata i ko te ebe! Riknula klima, odem u ****, a ono kita! Ko ti je postavio on nek ti servisira. Podnesem prijavu inspekciji. Zovu me iz **** i daju mi broj servisa koji će da mi opravi klimu. I opet dodje neka seljačina šatro firme i ko fol daje mi na običnom papiru garanciju... Posle toga me taj isti servis zvao nakon mesec dana da mi ko fol čisti klimu, puni gas, a klima tek servisirana! Prete kako ću izgubiti garanciju...

Eto toliko o !!!ZAKONU KOJI ŠTITI POTROŠAČE!!!

Mogao bih još da pišem al me mrzi!

Intel Core i7-5820K + Corsair H110, Asus X99-DELUXE, G.Skill Ripjaws Series 16GB DDR4 3333MHz, Sandisk Ultra Plus 256GB, Seagate Barracuda 2TB, Gigabyte GeForce GTX 980 8GB WINDFORCE SLI, Corsair 780T + EVGA SuperNOVA G2 1300W, Asus PB287Q

:: Sve je to ok, ali treba razdvojiti dobru volju Prodavca od uobičajene prakse koja je definisana kroz Zakone, jer mnogi Uvoznici/ovlašćeni servisi održavaju dobru komunikaciju sa Potrošačima izlazeći im u susret prilikom reklamacija, iako, po zakonu nisu u nikakavog pravnoj obligaciji da to rade. To je poslovna strategija i treba napomenuti da je kao takvu, ne prihvataju svi, niti su obavezni. Tvoje garantno pravo je da uz kupljeni artikal poseduješ neki dokaz o kupovini (garantni list, izveštaj sa reklamacije, fiskalni račun, potrošački račun).
::
:: Sve ovo navodim, jer mnoga pozitivna iskustva mogu da navedu Potrošače na razmišljanje kako dokumentacija u bilo kojoj formi nije neophodna
::
:: Intel® i7 4820K | Corsair H55 | Asus X79 Sabertooth | Gigabyte R9 280X & Sapphire 7970 Dual-X | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical Tracer | Philips 32PFL3017 32`` | Corsair 600T | Enermax Revolution87+ 850W
::
:: :: U dva navrata sam nosio hard diskove na reklamaciju u Kimtec servis i oba puta su prihvatili garanciju na osnovu serijskog broj, bez ikakvih papira, bez računa i bez garantnog lista.
:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
Mortificat Re: 17.03.2015. 09:18 #587302

status: user
broj poruka: 3519
Gledaj... Istina je da su mnogi veoma bezobrazni i da pokušavaju da te na sve moguće načine udalje od ostvarivanja tvojih zakonskih prava. Nisu svi takvi, dakle, situacija se ne može generalizovati, niti se može realno sagledati isključivo kroz prizmu negativnih iskustava. Poslednjih godina sam u više navrata imao problema sa firmama koje se bave uvozom, odnosno prodajom. Garantujem ti da, ukoliko preduzmeš sve neophodne korake (nekad su potrebni, nekad ne, u zavisnosti od situacije) gotovo svaki problem možeš da rešiš.

Takođe, napisao si da si zahtevao da ti odmah zamene ploču...jer ne možeš da čekaš. Znaš li koliko ljudi u Beogradu ne može da čeka? Misliš li da je dovoljno samo da se pojaviš i kažeš: ``Ploča ne radi, hoću drugu``? Žao mi je, ali takav stav te samo udaljava od cilja, a Zakon svakako ne predviđa rešenje problema na taj način, dok se pomenuto često nalazi u izvanrednom balansu pristojnosti i pridržavanja odredbi Zakona. Ukoliko pristojnost nije parametar koji pomaže, zameniš ga sa izvesnom dozom bezobrazluka, ali zakonski činilac mora ostati ispoštovan.

Odgovorio sam ti u oba navrata, tako da smatram da je bespredmetno dalje diskutovati, imajući u vidu da je autor teme dobio odgovor.

p.s.
Obzirom da si nov na forumu, treba da znaš da je pominjanje firmi u bilo kojoj konotaciji zabranjeno, osim u slučaju kada prilažeš neophodne dokumente koji potvrđuju tvoje argumente, tj. tvrdnje.

Intel® i7 4820K | Corsair H55 | Asus X79 Sabertooth | Gigabyte R9 280X & Sapphire 7970 Dual-X | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical Tracer | Philips 32PFL3017 32`` | Corsair 600T | Enermax Revolution87+ 850W

:: e-mail :: prijavi adminu :: citiraj :: odgovori ::
STRANA 1 OD 1
Broj postavljenih tema: 60273. Broj poslatih odgovora: 646087.
Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.
- niste prijavljeni - samo za čitanje - zaključano
- nema novih poruka - ima novih poruka - ima novih tema
Slagalica.net
Microsystems d.o.o.
PCB Network: pcberza.rs | lisica.rs