Zakljucak je da ce od ovog najvise koristi imati mainstream low end bazirani PC,iako i na high end + multi GPU konfiguracija moze se dobiti i 30 do 40 % povecanje perfomansi.
Sad bas nesto citam u vezi sa Mantle api -em. On je uslovno vezan za GCN arhitekturu. Tako da nVidia i da hoce da prihvati mantle mora da menja i arhitekturu Gpu-a ? Od toga nema nista,pa ovo ostaje AMD eksluziva. Steta.
Da bi nesto pustilo korene i zazivelo mora imati podrsku svih.
To sam ja pisao pre par postova,moze Nvidia ako hoce da menja arhikteturu ,nije joj to problem ili da ide sa vise verzija arhikteture uglavnom Mantle je otvoren standard ,vole ga programeri ,mislim da ne bi bilo lose Nvidia da prihvati ovo ,to je uslovno receno API sa konzola koji prenesen na PC ,radi maksimalnog iskoriscenja grafike.
Samo da dodam ovo povecanje perfomansi vazi samo za ovu igru koja je vrlo GPU intezivna ,recimo AMD tvrdi da je u drugoj igri koja isto podrzava Mantle ,Star Swarm sa R9 290 povecanje 200 % !!
Performance gain of up to 45%(versus the DirectX version) for Battlefield 4 on the R9 290 Series Performance gain of up to 200% (versus the DirectX version) for Star Swarm on the R9 290 Series
@h4v0kk nije AMD digao cene nego maloprodaja ,zbog nestasice.
:: Sad bas nesto citam u vezi sa Mantle api -em :: On je uslovno vezan za GCN arhitekturu :: Tako da nVidia i da hoce da prihvati mantle mora da menja i arhitekturu Gpu-a :: Od toga nema nista,pa ovo ostaje AMD eksluziva :: Steta :: :: Da bi nesto pustilo korene i zazivelo mora imati podrsku svih :: :: :: ::
Iskoristio odavno poznate mane DX-a,premostio ga sa novim API-em i dobio vise nego sto bi dobio smanjivanjem litografije i pocinjanjem novog proiz.procesa. Ovako sa DX-om mozes ti da imas kakav hoces GPU ali je usko grlo on sam po sebi .
Ali ima tu jos jedan problem za nVidi-u. Konzole je uzeo AMD. Znaci da ako nVidia napravi neki njen API i da bude podrzan od nekih developera ,nece biti rasprostranjeniji od Mantle-a bas zbog konzola.
Opa bato.. i Square-Enix ubacuje podrsku za Mantle.
...pa koliko vidim, zaziveo je PS4 i XBONE tako da je to odgovor na sve ovo. :)
Ako sad pogledamo, sa jedne strane imamo AMD baziran PC, PS4 i XBONE a sa druge strane imamo nVidia baziran PC. A igre ce izlaziti za PS4 i XBONE neminovno, takoda ce AMD PC biti stalno u dobitku...
Pozz...
___________________________
...I sense you young padawan...
AMD Phenom II 955 BE MSI 970A-G46 AMD 7970 4x 4GB DDR3 1.6GHz 2x 320GB SATA II RAID0 1x 750GB SATA II 1x 3TB SATA III SB Live 5.1 Digital Corsair 750TX
To samo pokazuje koliko je bitan menadzment u jednoj kompaniji.
AMD je prakticno zaokruzio prvo proizvodnju pa napao trziste. Tako da konkurencija ima mnogo manji manevarski prostor nego do sad. I sto je pametnije ne dira Intel kao jaceg igraca nego mu cak i pomaze./ Mantle na Intelu radi odlicno / Intel se ne buni a nVidia ostaje kratkih rukava. U kasnijoj fazi kada jednog igraca bude izbacila napasce i njega.
Rangiranje procesora sa Mantle , R 290 X ultra podesavanja
02.02.2014. 13:42
#539850
status: user broj poruka: 7732
BF4 moze da se igra i sa 2 jezgarnim Celeronom u kombinaciji sa R290 X ,na dobitku su low end CPU ,a vidim i I7 4770 K OC na 4,5 Ghz dobija 21 % brze perfomanse.
Recimo i ovo je zanimljivo Na Directx razlika I7 4770 k i FX 8350 je 28 % u korist I7 na 1080 p Na Mantle razlika je znatno manja i ispada samo 4 % u korsit I7 4770 k
Phenom II 965 Deneb na 4 ghz povecanje perfomansi sa Mantle je 82 % u odnosu na directx,definitivno directx moze da ode u istoriju.
radi odlicno i3 i pentium kidaju sa mantle-om. pametno je amd uradio, intel ce ostati miran jer mu ovo godi, jedino ga ovde Nv pusi ko im je kriv kad nece da prave driver za Mantle. Znatno se smanjuje razlika izmedju intel i amd procesora jes da je intel jos u prednosti, ali je razlika vrlo mala. Mantle bukvalno sa svakim procesorom od 100 €+ kida nije vise potrebno imati mocne i7 kad i Fx 8xxx FX 6xxx i5, i3 rade fantasticno. Ovo ce zestoko da pogura prodaju amd proceosra. Nakon konzola sad imaju dobru prodaju i grafika, a uz mantle i prodaja procesora mora da skoci neminovno. Pametan potez AMD-a nema sta.
Ovo nema veze sa procesorima, doduse ima ali ne u tom smisli kako mislis.Mantle rasterecuje procesor i vise opterecuje graficke kartice i to samo one koje imaju GCN arhitekturu.Sto znaci ako nesto ide na Intelovom dobro sa grafickom koja je AMD, icice jos bolje i brze.I da negledajte procente vec FPS, razlika i nije toliko velika.
Odnosno api je pisan samo za te graficke kartice, dok je directx univerzalan za sve, e ta univerzalnost gusi directx i zato neke operacije opterecuju procesor vise nego sto bi trebalo.
Medjutim, najveci problem je sto AMD trenutno ima monopol nad konzolama, tako da ce sve konzole da budu na arhitekturi GCN, sto znaci da ce sve igre da se pisu za mantle api na njima, sto i nije tako lose jer prebacivanje na PC nece biti tesko i mucno, ali opet je to samo za ljude koji imaju AMD graficke kartice i igre koje podrzavaju Mantle api.
Pocinje rat API-sa, kao sto je nakd bio 3DFX, ATI, NVIDIA, S3 svako sa svojim api.Jedino me brine sto AMD pokusava da napravi monopol i ekskluzivu samo za svoje proizvode, sto nije dobro da su napravili api koji je univerzalan a brzi od directx-a to bi bio pravi potez ovako, sta ce da se desi kad izadje nova arhitektura, npr. od Nvidia izbaci novu generaciju koja je brza i jaca a posto AMD ima mnopol na api a sve konzole rade pod tim api znaci i sve igre ce prvo izlaziti sa tim api pa onda sa ostalim ako ikada i izadju i rade kako treba, ili amd napravi novu arhitekturu onda api odlazi u zaborav i treba novi.
Ja jesam fan AMD-a ali svaki monopo je los i ne zavrsi se kako treba.AMD je odradio ono sto je trebao da odradi za sebe, posto ima sirovu snagu na grafickim karticama koja je tek sad iskoriscena skoro do maksimuma, i los CPU, kombinacijom graficke i cpu-a dobija odlicne performanse ali postaje opet izolovan od ostatka sveta.Doduse sve je ovo beta faza i veliki marketing, mozda AMD otvori api za sve, tipa api detektuje graficku i optimizuje se za nju sam, tako se gubi pad podataka i opterecenje CPU-a za sve graficke.
E ovako drugari... mnogo smo ovde diskutovali o Mantle-u i uvek mi je bilo zanimljivo da citam teme o ovom novom API-ju... Ne mogu a da ne povucem jednu paralelu, staru nekih 15-ak godina...
Naime, ko se seca zlatnog vremena pocetka 3D akceleracije, seca i se i 3DFX Glide API-ja. Malo njh je registrovalo ili seca se S3 CHROME-a, kao API-ja koji je bio razvijan za S3 Savage kartice ( `ej... S3 !) Kada se to pojavilo za Unreal, a ja imao Savage (duplo jeftiniji je bio tada od neke Riva TNT karte), i kada sam to `aktivirao`, secam se da sam danima balavio u lepotama tekstura i nisam mogao da verujem da Unreal mogu da igram bez Voodoo kartice ili neke Rive... Ono sto hocu da kazem je da bi Mantle trebalo ostaviti makar jednu godinu `na miru` i dati mu sansu, ali sudeci po prvim rezultatima, obecava definitivno... Narocito ovo da se gaming masina srednje klase u buducnosti moze sklopiti za makar 40% manje para... Sto se NVidia tice, cenim da ce brzo da odigra neki, sigurno, pametan potez... Nema sanse da sede skrsetnih ruku, i po meni, realno je da se prvo poigraju sa cenama (ponovo) i nece biti problema...
Zašto grafitnom olovkom ne mogu ponovo da otključavam množioce procesora ??
Rezultati su zaista sjajni. Dobit ovako necega je ogromna, pre svega za korisnike koji nemaju bog zna koliko jake masine, a narocito za developere koji ce u buduce da rade igre za nove konzole. licno smatram da sto se tice konzola ovo ce jednostavno morati da zazivi, jer ko je lud a da ne koristi ovo na konzolama ciji hardware i nije bog zna sta.
@Bear Bilo bi dobro da provrtis par testova, i napises par rezultata, znas ono min, max i avg fps.
:: ...koji su vikali da od Mantle-a nece biti nista i da je sve to AMD marketing i prodavanje magle. :: Ah da, cekaj...otisli su da kupe maglu (GTX 750). x ::
Salimo se malo! :-D A u svakoj sali ima malo istine! xD
:: Bobi Mangupe! : :: :: :: :: ...koji su vikali da od Mantle-a nece biti nista i da je sve to AMD marketing i prodavanje magle. :: :: Ah da, cekaj...otisli su da kupe maglu (GTX 750). x :: ::
logicno :D R9 290X i bez mantle api malo je slabija od GTX780ti u igrama sa Mantle R9 290X bez konkurencije.... Mada je realno ovo prodavanje magle nema predsednika da objasni kad ce supertehnologija ovo pocet da koristi :D DAUM=TRAUM=CRVENO=BIK
Broj postavljenih tema: 60423. Broj poslatih odgovora: 647713. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.