ma sta si bre cimao i vukao, ne sme tako, to se jako nezno otvara, i to tek kada se kompletno odlemi taster sa ploce.. ne vredi, sad si ga deformisao, zameni za novi. ERSA multip 25W
:: Vukao cupao cimao ali poklopac sa Omronovog tastera ne otvori.. cak sam usput izgleda nesto malo iskrivio jer sada desni taster malo skripi.. beda :: :: e sad dolazim u iskusenje da pazarim i lemilicu za ovakve stvari posto je nemam.. neki predlog?
Aj sad kupio lemilicu 30W, mislim svuda po ambalazi pise 30, a kad sam otvorio kutiju na njoj pise 60W.. pa sad jel ja smem sa njom ovo da opravljam ili da idem da menjam?
Pa kako mislis sa 60W da lemis tananu osetljivu elektroniku..? Sigurno joj je i vrh kao srafciger.
:: Aj sad kupio lemilicu 30W, mislim svuda po ambalazi pise 30, a kad sam otvorio kutiju na njoj pise 60W.. pa sad jel ja smem sa njom ovo da opravljam ili da idem da menjam :: :: ::
haha zalemio drugi microswitch i sad se cuje kao da slon ide :))
nego kad sam skinuo prethodni video sam da ima kao neku bakarnu plocicu na jednom od kontakata koja se odlepila sa plastike.. i nigde nisam video drugu liniju.. kao da je prekidac zalemljen samo za plastiku??
A? Ajde opet.. mikroprekidac se otvara, ako pogledas neku sliku na guglu, videces sta ima unutra i kako funkcionise, na dnu ima 3 pina(klasican) koji se leme na plocu.. unutrasnjost se drzi na malom plasticnom kucistu koji na sebi ima tanane zabice.
:: :: :: nego kad sam skinuo prethodni video sam da ima kao neku bakarnu plocicu na jednom od kontakata koja se odlepila sa plastike.. i nigde nisam video drugu liniju.. kao da je prekidac zalemljen samo za plastiku? :: :: ::
Nemoj da te bune tri pina, koriste se samo dva. Trudi se da ne diraš elastičnu pločicu jer ako je deformišeš mošeš da ga baciš. Nađi nekog da ti to odradi nemoj više da lupaš glavu.
znaci kada sam odlemio prekidac na tom mestu na ploci, sa strane na koji se leme pinovi, ispod kalaja koji sam skinuo stoje bakarne plocice, kruznog oblika sa rupom na sredini kroz koji ide pin i na koji su bili zalemljeni(valjda su od bakra), znaci kroz njih se proturaju pinovi sa druge strane, i sad jedna je otpala.. ja sam samo nabacio nazad i zalemio preko nje..
ono sto mi nije jasno je (sem u slucaju da je to taj treci neupotrebljeni pin), posto vidim ispod te plocice samo plastiku, da li i kako pin ostvaruje konekciju sa elektronikom, pomislio sam da je bakarno plocica vezana na nesto ali ne vidim nista.. trazio sam sa lupom.. kao da je plocica bila samo zalepljena na plastiku
ufff..toga sam se i plasio.. lepo sam ti napisao da to mora da se radi sa slabom lemilicom, jer zbog prevelike temperature pojeli su se vodovi i otpao je okrugli bakar sa ploce, ostao je samo bakelit.. nemoj vise tom lemilicom da lemis jer ces upropastiti kontakte na ploci.
:: znaci kada sam odlemio prekidac na tom mestu na ploci, sa strane na koji se leme pinovi, ispod kalaja koji sam skinuo stoje bakarne plocice, kruznog oblika sa rupom na sredini kroz koji ide pin i na koji su bili zalemljeni(valjda su od bakra), znaci kroz njih se proturaju pinovi sa druge strane, i sad jedna je otpala.. ja sam samo nabacio nazad i zalemio preko nje. :: :: ono sto mi nije jasno je (sem u slucaju da je to taj treci neupotrebljeni pin), posto vidim ispod te plocice samo plastiku, da li i kako pin ostvaruje konekciju sa elektronikom, pomislio sam da je bakarno plocica vezana na nesto ali ne vidim nista.. trazio sam sa lupom.. kao da je plocica bila samo zalepljena na plastik :: :: nadam se da nisam previse konfuzan. ::
aha znaci 30W je bilo previse.. mada sam i sa njom jedva skinuo stari prekidac.. e sad mozda nije do lemilice posto je plocica otpala dok sam cistio srafcigerom povrsinu plocice.. mada i na ova druga dva na kojima je plocica ostala ne vidim te vodove na koju stranu idu.. sem ako ne idu kroz samu plocu.. znaci nikakvi vodovi nisu vidljivi sa spoljne strane.. znaci imao sam srece s`obzirom da mis jos radi..
Aha, srafcigerom si cistio.. nemoj nikad to vise da radis, kalaj se odstranjuje vakum pumpicom dok ga lemilica topi, za lemljenje tog tastera ja ne smem vise od 150-160c temperature da koristim, to je otprilike lemilica od 15w.. mislim, kada je u pitanju osetljiva elektronika, obicno se na regulacionoj lemilici podesi sto manja temperatura pa ako zatreba vise, pojacava po malo dok tek onako polako ne krene da topi kalaj na ploci, dovoljno je samo malo da krene da topi i skuplja se vakum pumpicom, zatim se ceo prekidac samo skine, naravno potrebno je malo vestine i iskustva.. vezbaj na nekim drugim plocama Evo sta ti treba: http://goo.gl/9boetB i recimo ovako neka lemilica, nije skupa http://goo.gl/mHv8Yz
:: aha znaci 30W je bilo previse.. mada sam i sa njom jedva skinuo stari prekidac.. e sad mozda nije do lemilice posto je plocica otpala dok sam cistio srafcigerom povrsinu plocice. :: mada i na ova druga dva na kojima je plocica ostala ne vidim te vodove na koju stranu idu.. sem ako ne idu kroz samu plocu.. znaci nikakvi vodovi nisu vidljivi sa spoljne strane. :: znaci imao sam srece s`obzirom da mis jos radi.. :: :: ::
Ne bih kalaj nikad cistio sa srafcigerom nego je bilo neke zagoretine.. neko mi rece da pokusam da sipam kap ulja u prekidac pa je mozda od toga ostalo.. pokusacu sledeci put sa lemilicom od 15W pa koliko joj treba vremena treba..
nego sad ne znam da li je to taj pin koji se ne koristi ili sam nekim cudom uspeo da ga nateram da radi slucajno..
Taj prekidac ne funkcionise tako, nema u njemu ulja ni malo, samo bakarni kontakti bez i malo ulja, ulje ne sluzi za ciscenje kontakata, niti za pomoc pri boljem kontaktu, vec podmazuje, taj ko ti je rekao ne zna sta je to. Cak ni kontakt sprej ne sme, jer kad bi samo malo prsnuo, svuda oko prekidaca bi se natopilo tim.. dakle, samo otvaranje i lagano ciscenje bez ikakvog deformisanja, potrebna je tanka pinceta i npr. smirgla p2000 i najtanji mali ravni srafciger koji postoji za otvaranje/pomeranje tankih zabica kako bi se otvorio prekidac(imas onaj komplet kineski od 100din.), da znas za sledeci put.
Treci pin postoji da bi odrzao balans i stabilnost, ali nema kontakt funkciju, jer je na drugoj strani non-stop pritisak(klik,klik,klik), ne mora da se zalemi ako bas ne moze, ali prva dva ostvaruju kontakt, jedan od njih ako ne radi, nece raditi taster. To su pinovi koji se nalaze ispod u pravcu malog pravouganastog tastera.
:: Ne bih kalaj nikad cistio sa srafcigerom nego je bilo neke zagoretine.. neko mi rece da pokusam da sipam kap ulja u prekidac pa je mozda od toga ostalo. :: pokusacu sledeci put sa lemilicom od 15W pa koliko joj treba vremena treba. :: :: nego sad ne znam da li je to taj pin koji se ne koristi ili sam nekim cudom uspeo da ga nateram da radi slucajno. :: :: ::
Ma 25W je idealno za takve rabote. Mozes ti i sa 60W, ali treba biti oprezan i ne drzati dugo vrh na lemnom mestu, ukoliko je stampa sitna. Treba imati dosta iskustva sa lemljenjem, pa mozes i sa `olucarom` zavrsiti posao. Ja sam skoro sa 60W ( ona pijacarska) lemio toliko sitne SMD kondenzatore, da ni sa boljom lupom ne vidis vodove i uspesno zavrsio posao.
Ne znam kakvi idu tasteri u taj mis, ako su oni najstandardiji, onda zamenis sa drugim, imas ih gde hoces, A ako su neki `levi`, kao sto sam imao priliku da vidim u jednom `mikrosoft misu`, onda rasklopis taster i ocistis kontakte i radice jos toliko.
Obicno oksidira unutra. Kada rastavljas, obavezno sve obrisi alkoholom, jer ne sme da ostane otisak prstiju ni na cemu, jer ce oksidirati dok si rekao keks....
Obicno su ti `levi` punktovani na 4 mesta. Dovoljno je skalperom skinuti te tackice, rastavis, ocistis, vratis i lemilicom pipnes na dva mesta i zavaris plastiku. Milion sam ih do sada tako radio i nikad nisam imao potrebu da to ponovim na tom tasteru.
- Majstore, da li će ići ili neće ići? - Hm, mislim da će biti čupavo.
Ne valja gile, najidealnije je granica najmanje moguce temperature i tako je bezbedno, jer moras da racunas da ne razjebes vod i za sledeci put, da moze da ostane citav, toliko je tanak, tanji od 0.1mm.. ako ga pecnes nekoliko puta sa visokom temperaturom, bez obzira sto je to na sekund, pecnuo si ga sa 300 stepeni, dovoljno je sekund da rastopi ceo vod i lepak oko njega i potpuno ga neutralise. 25W je ok
Te sitne kondenzatore najbolje duvaljkom sa slabim vazduhom i temperaturom+pinceta.
:: Ma 25W je idealno za takve rabote. Mozes ti i sa 60W, ali treba biti oprezan i ne drzati dugo vrh na lemnom mestu, ukoliko je stampa sitna. Treba imati dosta iskustva sa lemljenjem, pa mozes i sa `olucarom` zavrsiti posao. Ja sam skoro sa 60W ( ona pijacarska) lemio toliko sitne SBD kondenzatore, da ni sa boljom lupom ne vidis vodove i uspesno zavrsio posao :: :: Ne znam kakvi idu tasteri u taj mis, ako su oni najstandardiji, onda zamenis sa drugim, imas ih gde hoces, A ako su neki `levi`, kao sto sam imao priliku da vidim u jednom `mikrosoft misu`, onda rasklopis taster i ocistis kontakte i radice jos toliko :: :: Obicno oksidira unutra. Kada rastavljas, obavezno sve obrisi alkoholom, jer ne sme da ostane otisak prstiju ni na cemu, jer ce oksidirati dok si rekao keks... :: :: - Majstore, da li će ići ili neće ići :: - Hm, mislim da će biti čupavo. :: ::
Snaga lemilice nema veze sa lemljenjem, moja SMD lemilica je snage 60W. Bitno prilikom lemljenja je da postigneš taman toliku temperaturu da se rastopi kalaj a da ne uništiš štampanu ploču. Čak se i preporučuje veća snaga lemilice zato što sa njom brže zagreješ mesto koje treba a zbog tromosti prenosa temperature kroz pertinax (materijal od koga je napravljena pločica) na okolne elemente oni ostanu hladni. Sa slabom lemilicom ćeš morati da zagrevaš lemno mesto duže tako da će se i okolni elementi nepotrebno više zagrevati. E sad, veština lemljenja je da oceniš trenutak kada je kalaj dovoljno zagrejan da se lepo razlije i da tako napravi kvalitetan spoj. Pregrejani kalaj gubi sjaj i potencijalno je mesto lošeg spoja.
Taj treći kružić (Pad) je od bakra i ako nijedna bakarna vezica ne vodi do njega onda to i nije neki preveliki problem. On je tu samo zbog mehaničkog držanja samog tastera.
Upravo to. Temperatura od 300c sto gaze IM, se postize i sa onom od 15 i sa onom od 60W. Samo sto sa tom od 15W neces moci odlemiti FET tranzistor ili elektrolitski kondenzator sa ploce. Zato sam i rekao da je iskustvo jako bitno i procenis kad je dobro zalemljeno, a ne da drzis lemilicu `pola sata` i grejes bzvz. Sa tako sitnim SMD komponentama, samo jedan trenutak je dovoljan da se lepo zalemi i nema sanse da ostetis stampu.
- Majstore, da li će ići ili neće ići? - Hm, mislim da će biti čupavo.
nego NC (Normaly Closed) konektor, zanači da prekidač ima C (Common = zajednočki ) komtact, NO (Normaly Open = isključen dok se ne pritisne prekidač) i NC (Normaly Closed = Uključen dok se ne pritisne prekidač), Kod zamene treba da se pazi koji je redosled na prekidaču.
Jeste, ali recimo stapna lemilica od 60W je velika sa velikim vrhom, stona regulaciona lemilica je druga prica, ali opet brzina zagrevanja lemilice ne zavisi od snage lemilice, svaki model se ponasa drugacije bez obzira na snagu..ja imam ersu od 25W koja je spremna za lemljenje za 40ak sek. Ponekad i kalaj bude malo hladan pa ne mozes ni da procenis, pa te mrzi da drzis vrh duze vremena, pa opicis temperaturu..
:: Snaga lemilice nema veze sa lemljenjem, moja SMD lemilica je snage 60W. Bitno prilikom lemljenja je da postigneš taman toliku temperaturu da se rastopi kalaj a da ne uništiš štampanu ploču. Čak se i preporučuje veća snaga lemilice zato što sa njom brže zagreješ mesto koje treba a zbog tromosti prenosa temperature kroz pertinax (materijal od koga je napravljena pločica) na okolne elemente oni ostanu hladni. Sa slabom lemilicom ćeš morati da zagrevaš lemno mesto duže tako da će se i okolni elementi nepotrebno više zagrevati. E sad, veština lemljenja je da oceniš trenutak kada je kalaj dovoljno zagrejan da se lepo razlije i da tako napravi kvalitetan spoj. Pregrejani kalaj gubi sjaj i potencijalno je mesto lošeg spoja :: :: Taj treći kružić (Pad) je od bakra i ako nijedna bakarna vezica ne vodi do njega onda to i nije neki preveliki problem. On je tu samo zbog mehaničkog držanja samog tastera. :: :: :: WOT Nick: Vaske :: ::
e pa jbg.. ne znam vise.. izgleda da mi je otpala plocica sa prvog sa unutrasnje strane.. samo sam je nabacio nazad prelemio preko nje nadajuci se da ce da uhvati vod gde god da je..
izgleda da sam uspeo samo ne znam kako.. vod nigde nisam video
Nemoj koristiti nikavo ulje, time samo oteževaš lemljenje. Za to se koristi flux, Kalofonijum u črvrstom stanju, u tečnom rastvorenom u izopropil alkoholu (što je neka vrsta domaćeg flux-a ili najbolje kvalitetan tinol koji u sebi ima sasvim dovoljno paste za lemljenje. Ako je mesto zaprljano najbolje je da ga pročistiš tako što ćeš na njemu rastopiti malo veću količinu tinola koji će pročistiti nečistoću a zatim ga ukloniš vakum pumpicom i ponovo zalemiš, ovog puta sa malom količinom tinola, onoliko koliko je potrebno.
A što se brzine grejanja lemilice tiče nije tačno da snaga lemilice nema veze sa brzinom grejanja. Pod uslovom da je masa vrha koji je potrebno da se zagreje identičan uvek će se brže zagrejati onaj sa jačim grejačem. Svaka lemna stanica ima upravo zbog toga i grejače od 50, 60, 80 pa i više vati. Jači grejač će, naravno ukoliko to nije potrebno, većinu vremena biti isključen (to će odraditi ugrađena elektronika) i tako sprečiti pregrevanje vrha. Ali zato ako se vrh lemilice nasloni na masivno, hladno mesto daleko brže će se na njemu postići temperatura sa jačim grejačem.
Broj postavljenih tema: 60443. Broj poslatih odgovora: 647828. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.