Stoji u zakonu to vracanje, ali da se ne zanosite, to vazi samo kod `zakljucivanja ugovora`, narodski kupovine, na daljinu, tj. ako proizvod kupite telefonom, mejlom, webshop... U tom slucaju vazi 14 dana, recimo kupovina u gorepomenutoj firmi. A ostali nisu u zakonskoj obavezi da to cine, to je samo dobra volja, iliti politika trgovca.
Evo ovako - po Zakonu o zastiti potrosaca, kod svake kupovine gde je ugovor sklopljen van poslovnih prostorija, odnosno na daljinu (tipa kupovina preko interneta) imas rok od 14 dana da jednostrano raskines ugovor o kupovini bez navodjenja razloga.
To ti garantuje zakon.
E sada, postoje firme u Beogradu (rado cu ih pohvaliti, ali ne znam da li je `reklamiranje` protiv pravila foruma) gde ovakvu mogucnost daju za sve kupovine, i u 14 dana mozes uredjaj da vratis, zamenis za drugi ili uzmes nazad novac. Naravno pod uslovom da si sacuvao ambalazu, i da proizvod nije ostecen.
A to sta oni rade sa vracenim uredjajima, tebe kao potrosaca ne treba da brine ni najmanje.
Jer sigurno ga ne uništavaju, već prodaju naivnim kupcima koji ne mogu razlikovati novo od polovnog. Neko je pljuvao po monitoru 14 dana i sad navivan kupac pukne 100% iznosa za polovno. To nije pošteno. Polovno je polovno. Moj kolega je kupio laptop u Metro-u i stavlljena šifra na BIOS, a u DVD uređaju stoji instalacioni disk od Win7, rezani naravno, od predhodnog vlasnika. Ja sam mu još dok ga je vadio iz pica kutije rekao da je polovan. Profesionalna deformacija nas koji prodajemo mobilne. Ne kupujem ništa opipavano, probavano, pjluvano, instalirano... Kupujem samo novo, neotpakovano. Znam šta kupujem i ne vraćam prodavcima. U Desku su hteli da mi uvale grafičku koja je bila već montirana.
Zaista mi nije namera da pricam o `velikim` temama, situaciji u zemlji kada je IT u pitanju i sl, niti sta neki servisi/prodavnice rade nekim kupcima itd.
Govorim o SVOM izboru prodavnica, i misljenju da postoji odredjeni broj firmi u Beogradu, cija politika u oblasti zastite prava potrosaca moze da se meri sa standardima koji postoje u EU/USA.
Tako da ja svoje kupovine obavljam u max 5 prodavnica, za koje sam na osnovu dopisivanja sa zaposlenima, odnosno dosadasnjeg iskustva, siguran da ce mi izaci u susret ukoliko imam neki problem sa hardverom.
Tako da ni nema potrebe da se sa trgovcem natezem hoce li da primi robu nazad ili ne, posto sam vec unapred otisao kod onih koji su mi garantovali da hoce, i kod kojih sam od ranije siguran da ce tako uciniti.
EDIT: Na primer, nakon donosenja novog zakona sam uputio dopis na mejl adrese 15 prodavnica u Beogradu, sa konkretnim pitanjima u vezi vracanje robe i reklamacija. Prikupio podatke, napravio short listu, i kada hocu nesto novo da kupim, znam gde da idem.
Verovao ili ne, nikad nisam ni kupovao u DESKu, ili se raspitivao kako je kod njih. Ne znam ni sam zasto - jednostavno nisam, tako da nemam nikakva iskustva sa njima.
:: Koji monitor? - Samsung 22`` TF :: Koji prodavac? - To je vec privatno. Coveka neznam licno :: Koji grad? - Novi Sa :: Kada? - Pre godinu a potencijalno i vise :: Imao loše piksle ili se tebi ne sviđa? - Ne svidja mi se prosto :: Posle 7 dana to je polovan monitor. - Ne to je polovan meri koliko i onaj sto stoji u izlogu. Nema ostecenja, nema promene i najbitnije nema mrtvih piksela provereno :: Kome ga oni prodaju posle? Recikliraju ih? - Pitaj njih :: :: https://www.bambimobil.blogspot.co :: ::
Osmeh i dobrodosli dragi kupci, kako da vam budem na usluzi?
:: :: :: :: :: :: da zakon nudi (NUDI) tu mogucnos da nisi zadovoljan robom i da je vratis u roku od 14 dana .. ali ja kao prodavac mogu da kazem da si pljunuo na ekran i da je kiselina iz tvoje sline unistila 3 pixela i da ti od cene laptopa ODBIJEM cenu LCD_a .. PRC . :: :: i sta onda .. neces vise kupovati u mojoj radnji .. mozes mislit .. :: :: :: problem sa zamenskim uredjajem dok je vas na garanciji je ko snosi troskove popravke ukoliko isti crkne dok je kod vas ????? pravno nereseno . :: :: :: puno izvoljevate za ne tako puno para ... ajd da ste kupili majnbaha i pukli milion eura pa da vam salje neko majstore ili delove u roku od 12h .. ali rec je o jebenom/usranom laptopu od jedva 500e .. :: :: i nekukajte vise na ovlascene servisere (ja sam neovlascen) po ugovoru moraju da ugradjuju originalne delove koje ne drze na lageru inace nebi mogli da vam produze garanciju . :: :: ako nisu vratili memoriju kako treba ..hm .. totalno neprofesionalno .. uplasio bih se dali su i ostalo sklopili kako treba .. i da .. treba da odes i da im skrenes paznju na taj propust .. pa neka dobiju packe .. :: ::
Uredjaj kad takav dobijes, vratis ga i ti, za to i sluze tih 14 dana. A ne moras da se preznojavas i sav nervozan u radnji zagledas svaki zljeb da vidis da li uredjaj nije slucajno neko pipnuo.
:: Jer sigurno ga ne uništavaju, već prodaju naivnim kupcima koji ne mogu razlikovati novo od polovnog :: Neko je pljuvao po monitoru 14 dana i sad navivan kupac pukne 100% iznosa za :: polovno. :: To nije pošteno. Polovno je polovno :: Moj kolega je kupio laptop u Metro-u i stavlljena šifra na BIOS :: a u DVD uređaju stoji instalacioni disk od Win7, rezani naravno, od predhodnog vlasnika :: Ja sam mu još dok ga je vadio iz pica kutije rekao da je polovan :: Profesionalna deformacija nas koji prodajemo mobilne :: Ne kupujem ništa opipavano, probavano, pjluvano, instalirano.. :: Kupujem samo novo, neotpakovano :: Znam šta kupujem i ne vraćam prodavcima :: U Desku su hteli da mi uvale grafičku koja je bila već montirana :: :: :: :: :: https://www.bambimobil.blogspot.co :: ::
I to jako lepa praksa odredjenih prodavaca zbog koje kod istih i kupujem i ja i svi moji prijatelji koji me pitaju gde da kupe.
:: Stoji u zakonu to vracanje, ali da se ne zanosite, to vazi samo kod `zakljucivanja ugovora`, narodski kupovine, na daljinu, tj. ako proizvod kupite telefonom, mejlom, webshop... U tom slucaju vazi 14 dana, recimo kupovina u gorepomenutoj firmi. A ostali nisu u zakonskoj obavezi da to cine, to je samo dobra volja, iliti politika trgovca.
Prodavci sa lepom praksom da na blizinu vraćaju? Zakon ih obavezuje samo za ugovore zaključene na daljinu. Znači ako je kupljeno u radnji, Zakon ih ne obavezuje da vrate. Pazario bih kod takvih ATI 6990, pa je vratio posle 7 ili 14 dana, kad odradim otključavanje nekih SL3 Nokia. Dobro bi došla ta šort lista sa pet takvih prodavaca. Miran sam 35 ili 70 dana. Samo kupujem i vraćam ATI 6990 ili neku jaču ako postoji.
Ne bi ih samo zajebavao. Onu koja najbrže otključava bih trajno kupio, a ostale vratio jer `sporo` otključavajau.
Ma šta ima da im objašnjavam, ne sviđa mi se. Tako neko napisa: `jednostavno mi se ne sviđa`.
Cemu tolika upornost? Evo ti sta kaze prvi stav clana 35. Zakona o zastiti potrosaca:
`Potrošač može u roku od 14 dana od dana zaključenja ugovora na daljinu ili ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija da bez navođenja razloga jednostrano raskine ugovor.`
I to je to. Nemas ti sta da lupas glavu. Jedini tvoji troskovi su u stavu dva istog clana.
U sledecem stavu se kaze: `Jednostranim raskidom ugovora iz stava 1. ovog člana potrošač se oslobađa svih ugovornih obaveza, osim neposrednih troškova povraćaja robe trgovcu.`
A sto se tice ovih `na blizinu`, ako imaju svoju racunicu, to je opet njihov problem. Samo treba obratiti paznju na ono sto kazu sitnim slovima ispod toga.
:: Ma šta ima da im objašnjavam, ne sviđa mi se. :: Tako neko napisa: `jednostavno mi se ne sviđa`
Pa jel ti stvarno mislis da bi oni bili tolke godine u poslu da su tolike ovce kakvim ih ti smatras.
Svaki put kad vratis nesto, gotovo svuda, evidentiraju se tvoji podaci. Ti lepo kupis 5 komada i vratis ih, i svi podaci dodju do jednog uvoznika koji ih uvozi.
Jel i dalje mislis da i ti neces da dodjes na neku short listu :D
Ne bi trebalo zloupotrebljavati mogucnosti, ako teras hir, zapamte te ljudi kao jednog mog poznanika, pa kad udjes u radnju kazu ti dovidjenja umesto dobro dosli.
:: Prodavci sa lepom praksom da na blizinu vraćaju :: Zakon ih obavezuje samo za ugovore zaključene na daljinu :: Znači ako je kupljeno u radnji, Zakon ih ne obavezuje da vrate :: Pazario bih kod takvih ATI 6990, pa je vratio posle 7 ili 14 dana, kad odradim :: otključavanje nekih SL3 Nokia :: Dobro bi došla ta šort lista sa pet takvih prodavaca :: Miran sam 35 ili 70 dana :: Samo kupujem i vraćam ATI 6990 ili neku jaču ako postoji :: :: Ne bi ih samo zajebavao :: Onu koja najbrže otključava bih trajno kupio, a :: ostale vratio jer `sporo` otključavajau :: :: Ma šta ima da im objašnjavam, ne sviđa mi se. :: Tako neko napisa: `jednostavno mi se ne sviđa` :: :: :: :: https://www.bambimobil.blogspot.co :: ::
svuda u svetu.) recimo najnormalnia stvar u svetu ti je da odes u neku prodavnicu, uzmes garderobu (odes na neki prije i tako to), i posle par dana je vratis pod izgovorom da ti se ne svidja, bitno je samo da etiketa nije skinuta. jer tik se mozda zasvidjalo u radnji, ali kad si poceo da koristis malo duze video si da ti ne odgovara i vraca, tako isto i za graficke ili bilo koji hardware, to mu dodje kao neki tria period.
:: Stvarno ovo ne razumem :: 1. 14 dana za vracanje robe, bez potrebe da bude neispravna :: :: Oni ti vrate novac a ti njima polovan hardver :: Gde to ima :: :: :: https://www.bambimobil.blogspot.co :: ::
@gogi1 je u pravu, to je potpuno uobicajeno u inostranstvu pa zasto ne bi bilo i kod nas. Imam bas primer za garderobu [licni, i to u srbiji =D] kada sam kupio odelo, doneo ga kuci i shvatio da se ne slaze uz prethodno kupljene cipele. Vratio posle 2 dana i dobio pare nazad posto mi nije odgovaralo nijedno drugo kod njih i to je sasvim normalno.
E sad ljudi, potpuno skrenusmo sa teme! :) Prica je bila o nestrucnosti i neprofesionalnosti ovlascenih servisera!
Pa da se vratim na tu pricu, juce sam svratio u s1 i preneo im svoje iskustvo. Na zalost, tu je bila samo devojka koja radi na prijemu pa sam njoj sve ispricao i uverila me u to da ce sve preneti sefovima. Isto tako sam napisao jedan kraci `referat` u knjizi utisaka posto je rekla da se to redovno proverava od strane `onih gore` pa ae da joj poveruejm. Vidjacu se ja jos sa njima pa kada se desi da naletim na menadzera, jos jednom cu i licno preneti svoje iskustvo.
Vidim da ima, za mene neocekivano dosta pregleda pa sam veoma zadovoljan sto tema nije obrisana :). Poenta i jeste bila da uputim ljude u desavanja pa zato hvala svima koji su pogledali do sada napisano i ukljucili se u diskusiju!
U odelu iz koga vire etikete? Etikete su sa spoljašnje strane pantalona, sakoa, košulje, mantila, gaća... Kako ih krijete na prijemima?
KalifNS: priča ne pije vodu jer kad kupujem niko mi ne traži ličnu kartu niti ima moj fotorobot. Kad vraćam, mnogo me zabole dali traže LK ili ne traže, uzimam lovu i idem u drugu radnju da kupim istu ATI 6990.
Dakle ta šort lista, za kupovinu na blizinu, ne postoj. Moram da radim na daljinu, jer je to po Zakonu legalno.
Htedoh i ja isto da napisem al reko necu... =] U pravu si za lk i sl. gluposti. Nemaju oni vremena da se bave pojedincima, to moze da prodje ako su u pitanju firme koje placaju preko racuna. Msm sta je sledece? Da pregledaju snimke video nadzora i traze svakog pojedinca? :D A broj lk/jmbg vecina i ne trazi [mada i to moze da se nalupeta posto ih sam upisujes, ne prepisuju oni iz tvojih odkumenata] vec samo ime i prezime. I kako ce da znaju koji sam ja Marko Markovic od njih 5000 u ovom gradu cak i da imaju tu `short listu`.
:: U odelu iz koga vire etikete :: Etikete su sa spoljašnje strane pantalona, sakoa, košulje, mantila, gaća.. :: Kako ih krijete na prijemima :: :: KalifNS: priča ne pije vodu jer kad kupujem niko mi ne traži ličnu kartu niti ima moj fotorobot. Kad vraćam, mnogo me zabole dali traže LK ili ne traže, uzimam lovu i :: idem u drugu radnju da kupim istu ATI 6990. :: :: Dakle ta šort lista, za kupovinu na blizinu, ne postoj :: Moram da radim na daljinu, jer je to po Zakonu legalno :: :: :: https://www.bambimobil.blogspot.co :: ::
nije bas glupost oko spiskova reklamirajucih idiota .. recimo ..nije vezano za IT opremu .. ali zakonu je svejedno dali su babe ii zabe ..
ima jedna gospoja (profesorica) koja redovno uzima cipele u jednoj radnji .. i uvek po pravilu posle 2 meseca (o kako se to poklapa sa sezonskom obucom) se pojavi da reklamira neverovatne gluposti tipa .. pocele su da se odlepljuju (a nisu) .. kidaju mi chipkaste carape .. pica mi se zateze kad hodam po stepenicama i sl .. nikad nece da primi `popravljenu cipelu` - uvek trazi zamenu za nov model ... i to tako vec 5-6 put .. godinu dana vec ..
od juce .. njoj je zabranjena kupovina u svim poslovnicama u srbiji ... idi ribo i jebi druge ..
isto ovo moze da se primeni na IT opremu ... OK prvi put cu ti zameniti sta god da si kupio .. drugi put cu te jebati u mozak .. treci put neces kupiti vise nista u mojoj radnji a tvoje ime ce dobiti svi koje poznajem a drze radnje .. pa neces ni kod njih kupiti nista .. ako mislis da tvojih 30e na godisnjem nivou nama nesto znaci - grdno se varas ..
sa prijemom ili bez, to je najnormalnija stvar u svetu. Tu nemas male testere, nije to parfem, niti se tu daju besplatni uzorci, znaci imas neko vreme da isprobas i vidis da li ti se zaista svidja ili ne. potpuno je nebitno gde ces sakriti etiketu ( i da li ces je uopste sakriti).
:: U odelu iz koga vire etikete :: Etikete su sa spoljašnje strane pantalona, sakoa, košulje, mantila, gaća.. :: Kako ih krijete na prijemima :: :: KalifNS: priča ne pije vodu jer kad kupujem niko mi ne traži ličnu kartu niti ima moj fotorobot. Kad vraćam, mnogo me zabole dali traže LK ili ne traže, uzimam lovu i :: idem u drugu radnju da kupim istu ATI 6990. :: :: Dakle ta šort lista, za kupovinu na blizinu, ne postoj :: Moram da radim na daljinu, jer je to po Zakonu legalno :: :: :: https://www.bambimobil.blogspot.co :: ::
Ima kabina u kojoj probaš odelo. Ona ima i ogledalo da se ceo vidiš. Izađeš, prošetaš, đipaš, trčiš, oprobaš mavaši udarac. Pitaš lepšu/ružniju polovinu kako ti stoji. Možeš satima da ga probavaš. Platiš i odeš kući.
U Srbije se posle sedam dana možeš pojaviti samo ako dobiješ šugu od navedenog odela i imaš potvrdu više lekasrke komisije da je to odelo izazvalo šugu. I to je OK. Ne uklapa ti se uz cipele? Kupi druge cipele.
U redu ljudi, necemo se vise ... oko gluposti. To mi se jednom desilo, nisam odelo nosio napolju i nisam od onih koji to svakodnevno rade. U stvr nikad, robu vracam samo kad je neispravna!
Ae sad, dosta je bilo. Ko hoce da nastavlja price nevezane za prvu poruku u ovoj temi, neka napravi novu! =]
ae pozz
:: Ima kabina u kojoj probaš odelo :: Ona ima i ogledalo da se ceo vidiš :: Izađeš, prošetaš, đipaš, trčiš, oprobaš mavaši udarac :: Pitaš lepšu/ružniju polovinu kako ti stoji :: Možeš satima da ga probavaš :: Platiš i odeš kući :: :: U Srbije se posle sedam dana možeš pojaviti samo ako dobiješ šugu od navedenog odela i imaš potvrdu više lekasrke komisije da je to odelo izazvalo šugu :: I to je OK :: Ne uklapa ti se uz cipele? Kupi druge cipele :: :: :: :: https://www.bambimobil.blogspot.co :: ::
Broj postavljenih tema: 60422. Broj poslatih odgovora: 647688. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.