1. Ja kažem - pre nego što sam stavio azot u gume, morao sam često da proveravam i dopumpavam gume, a posle toga-nikada. 2. Prešao sam 30 000km sa ova dva seta(znači otprilike 15k letnje i 15k zimske), i pri svakoj zameni sam radio proveru optike(koja je uvek bila na nuli) i NIKADA nisam morao da ih ponovo balansiram osim kod zamena letnjih sa zimskim jer nemam dva seta felni.Tu proveru optike bih radio i da imam fabričke Pireli gume i to je preventiva da se ne sjebe trap.Imam dva burazera koji rade u različitim firmama za prodaju auto delova, i niko im se nikada nije žalio na Tigar(osim kod neke fabričke greške koje su sada jako retke kod svih proizvođača), svi koji su ih uzeli su bili zadovoljni.Jedino ljudi koji voze jače automobile, a vole da cepaju po gasu su rekli da se brzo troše.I sada su hiljade ljudi neznalice, samo par ljudi koji pljuju Tigar znaju da voze i da ocene gume.Nisam ja fan boy Tigra ali me nervira kada neko pljuje neku firmu bez razloga.Tigar=Michelin
AMD Athlon II x3 455 - MSI 770 C45 - Hynix 2GB DDR3 - Hitachi DeskStar 500GB - Asus 8600GT - LC Power 600H-12 - Xigmatek Asgard - Philips 222EL LED 5 macaka,dve iste, i tri razlicite! :)
:: Je li toothless, koliko ima azota u vazduhu? Da li razlika do 100% pravi toliku razliku? Posto gume vozimo po par godina, da li je to bas tolika frka da pored promena zimski za letnji vazduh, moramo da menjamo zimski za letnji azot? Toliko o toj prici, kao i o realnosti testova (mada kad god sam izabrao medju prve tri na testovima - nisam zazalio) :: :: Naravno da su ti dobre Tigar. I meni su, kad sam morao da ih vozim. Ali se nisam zavaravao da su odlicne. Prvih 5-10kkm su tu i tamo, a posle ocaj zivi :: :: @shorte :: Ako trese stalno (pri svakoj brzini) - trap. Geometriju trapa sredi :: Ako trese na nekoj brzini 80-100km/h - nisu dobro izbalansirane gume [meni se desavalo na nesto oko 100 na sat da trese - pre i posle nista - i bio je fuc*ing Tigar u pitanju. na svakih par hiljada sam morao da ga balansiram (ako ga vozis 20kkm, a balansiras na 3kkm, na balansiranje ces dati skoro set novih guma) + za hitris sam cuo da uopste ne mogu da ih izbalansiraju - od samih vulkanizera sam cuo tu pricu]. Da ne bude zabune i ostale gume vozim isto kao Tigar, pa ih balansiram jednom godisnje - preventivno (ne zbog falinki u voznji). Resenje - balansiraj gume :: Ako `trese` na 5-10 km/h onda imas izbocinu na dezenu gume. Resenje = reklamacija gume u garantnom roku (gde ce ti verovatno reci da si zapinjao po rupama i nista od svega) :: :: Pozdrav gumeri u IT svetu:):): :: :: Just look at us.Everything is backwards. everything is upside down.Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spiritualit :: ::
@toothles Nakon punjenja azotom nisi proveravao pritisak ili ih nisi dopumpavao? Baci pogled na onaj link sto sam ostavio. Razlika u velicini molekula N2 i O2 nije ni 10ak pikometara. Sto se mene tice ti gume mozes puniti i acetilenom, ali 400din na punjenje azotom je bacanje para.
Sto se tice guma, ja imam GoodYear DuraGrip 175/65/R14 Made in Poland 4 letnje. Kad sam proletos kupovao, jurio sam Continental ContiEcoContact3, ali nije bilo, pa sam uzeo ove. Gume su skroz OK za cenu od 5500rsd.
Salim se. Pre Turanze sam vozio Tigar Primu u istoj dimenziji (V brzinski index, za razliku od H kod Turanze). To je guma koja vam moze trajati i vise od 60.000 km (po dubini sare), guma koja se vrlo lepo ponasa po mokrom... Ali, na 30 stepeni napolju (asfalt verovatno 50tak stepeni) posle ~35-40kkm mi je palio ABS kod bilo kog jaceg kocenja + od buke guma nisam cuo motor u autu. Kad sam stavio Bridgestone, palo je prosvetljenje po mnogim pitanjima, mada su i one u grupi bucnijih (po testovima, a i poredjenje u odnosu na zimske). Ipak je ukupni moj utisak o toj gumi pozitivan (recimo ona je odlicna za taxiste koji ce da je cepaju mnogo kilometara za kratko vreme - jedan vulkanizer mi spomenuo da je dosao lik sa 90kkm na tim gumama). Bridgestonke su placene svega 15% vise od novih Tigar Prima, jer sam ih kupovao u Grckoj - da sam ih uzeo u Sloveniji, ista bi cena bila. E tu je odnos cena kvalitet neuporediv.
Sto se tice reglaze trapa i balansiranja guma, ja jednom godisnje proveravam trap (plus ako menjam neku sponu cije skidanje utice na trap), a balansiram gume svaki put kada ih stavljam na auto (iako su zimske i letnje na zasebnim felnama). To mi je ok, da bi auto bio utegnut i spreman za ganjanje.
Koliko su ljudi znalci, se vidi po situaciji u kojoj smo.
Pozdrav. - Just look at us.Everything is backwards. everything is upside down.Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality
gde u szegedu ima da se uzme ? ako moze neki link ili adresa? slabo govorim magyarski :\
dakle evo suzeni izbor pa bih voleo cuti vas konkretan odgovor.. cene su tu manje vise 5-10% gore-dole sto mi ne znaci puno.. dakle interesuje me koja je guma od dole navedenih najkvalitetnija.
MICHELIN 175/70 R14 ENERGY SAVER GRNX 84T - 8350 din BRIDGESTONE 175/70 R14 B 250 84T - 8660 din GOODYEAR 175/70 R14 DURAGRIP 84T - 7000 din CONTINENTAL 175/70 R14 ContiEcoContact3 84T - 7000 din PIRELLI 175/70 R14 P3000 84T - 8230 din PIRELLI 175/70 R14 P4cint 84T - 8380 din TIGAR 175/70 R14 SIGURA 84T - 5280 din
Proveravao sam, ali ih nikada nisam dopumpavao ni grama.Sa vazduhom sam morao često da ih dopumpavam.Ovako sam miran od stavljanja zimskih/letnjih, do kraja sezone.Valjda ti je dovoljan dokaz kada basketaru onu gumenu ostaviš na sunce da se naduva, a na hladnom popusti malo, to ti je taj procenat kiseonika, koji je `osetljiviji` od čistog azota.Isto je i sa auto gumama.Ja sam video da postoji razlika u vazduhu i čistom azotu, i zato ga i koristim.Čak mi nekada i ne naplate azot ako radim i proveru optike.A menjao sam gume na raznim mestima.
:: @toothle :: Nakon punjenja azotom nisi proveravao pritisak ili ih nisi dopumpavao? Baci pogled na onaj link sto sam ostavio. Razlika u velicini molekula N2 i O2 nije ni 10ak pikometara. Sto se mene tice ti gume mozes puniti i acetilenom, ali 400din na punjenje azotom je bacanje para :: :: Sto se tice guma, ja imam GoodYear DuraGrip 175/65/R14 Made in Poland 4 letnje. Kad sam proletos kupovao, jurio sam Continental ContiEcoContact3, ali nije bilo, pa sam uzeo ove. Gume su skroz OK za cenu od 5500rsd.
... moj izbor bi bio: 1. Continental 175/70 R14 ContiEcoContact3 84T (odlicne, guraju po 50kkm, posle su klot) - vozene na Golfu5 (stigle uz auto) 2. PIRELLI 175/70 R14 P3000 84T (stara dobra Pirellijeva guma) 3. PIRELLI 175/70 R14 P4cint 84T (kazu u testovima da je dobra - nisam nikad probao): http://tinyurl.com/6dhtjlx (mada vidim da joj nije stran aquaplaning http://tinyurl.com/6c7tqk5 - ocene 2.4-3.0)
Izbegavao bih: - Bridgestone 250 - klot je posle ~20kkm (imas ih na novim astrama H - pitaj vlasnike) - Michelin zelena Energy (te sto prave od kukuruza mi ne ulivaju poverenje - subjektivan osecaj) - kazu lose na mokrom (veca ocena je losiji rezultat): http://tinyurl.com/6dtqn62
Savetujem kontakt emailom radi potvrde ukupnih troskova (balansiranje, ventil, demontaza/montaza, unistavanje starih guma) i dostupnosti onih koje izaberes (da ih imaju na stanju) - da ne bi bilo iznenadjenja kad odes tamo.
Da bi bile jos povoljnije od ponude koju ti daju, trazis od njih da naprave racun za povrat njihovog carine (posto gume idu iz njihove zemlje). Onda na njihovoj granici overavas racun, da carinik potvrdi da su gume izasle iz zemlje (iako na autu). Kad sledeci put odes tamo sa overenim racunom, vracaju ti carinu. Da ne bi propao evro dok se to ne desi (odn. da ne bi proslo sto godina do tada) - odmah po izlasku sa njihove carine okrenes auto nazad u Madjarsku, prakticno ponovo udjes, odes do firme, uzmes lovu i jovo nanovo nazad. Ako ti je ovo komplikacija, kalkulisi bez toga (ja sam bez toga odradio uvoz guma - ali po povoljnoj ceni bez skidanja carine)
Pozdrav. - Just look at us.Everything is backwards. everything is upside down.Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality
moj auto je stigao iz Italije sa tim gumama, koje su, iako dosta potrošene, odlično završile posao do kupovine novih.Čak sam se igrao malo po lakat krivinama na Tari, i nikada nije nimalo proklizao auto.Samo ih uzmi preko jer ovde može da ti naleti krš najgori.
I, da li je bilo i malo odstupanja u pritisku nakon merenja u odnosu na onaj pri punjenju? Inace, ova dolenavedena tvoja izjava nema veze sa zivotom. Basketara ne moze sama od sebe da se naduva. Vise vazduha/azota izadje kroz ventil nego kroz celokupnu povrsinu gume. Pri zagrevanju, pritisak u gumama raste sto dovodi do rastezanja gume do odredjene granice (Jako malo rastezanje a i ima i doprinosa onog cuvenog `tela se na toploti sire, a na hladnoci skupljaju`. prakticno zanemarljivo), nakon toga deo vazduha izlazi kroz ventil (ono sto izadje kroz samu povrsinu gume je zanemarljivo spram ovog sto izlazi kroz ventil), odnosno izadje `visak` nastao usled visokog pritiska, odnosno temperature. To je ta `razlika` koju si video i koju bi video sa bilo kojim stabilnim gasom. Meni ta `razlika` ne vredi 400din, ali N2 i slicna `cuda` koja ljudi ne razumeju, a koja im prodavci nude, ostvaruju snazan utisak kod njih (kupaca). Valjda se to zove marketing...
:: Valjda ti je dovoljan dokaz kada basketaru onu gumenu ostaviš na sunce da se naduva, a na hladnom popusti malo, to ti je taj procenat kiseonika, koji je `osetljiviji` od čistog azota.Isto je i sa auto gumama.Ja sam video da postoji razlika u vazduhu i čistom azotu, i zato ga i koristim :: :: :: http://tiny.cc/o1cp :: AMD Athlon II x3 455 - MSI 770 C45 - Hynix 2GB DDR3 - Hitachi DeskStar 500GB - Asus 8600GT - LC Power 600H-12 - Xigmatek Asgard - Philips 222E ::
uzeo sam michelin energy saver-a, za sada sam odusevljen kakva je guma u odnosu na onu staru.. auto se potpuno drugacije ponasa, sama kocnica ima drugaciji feeling, skroz drugaciji rad na kocenju imaju u odnosu na one stare... ride is much more smoother sa ovim gumama... chudesa :D michelina jer mi svi kazu da je michelin michelin (od onih koji se razumeju i rade sa time) a citao sam dosta i po stranim sajtovima kakva su iskustva itd i kontam da je najbolji odabir upravo ovaj michelin. Posto sam znao lika, otisao sam u skladiste i uzeo najnovije gume 2011 godiste u februaru radjene u Spain. Eto toliko za sada.. ceka me sada full servis auta pa onda more.. kontam da cu na putu puno bolji dojam o gumama steci pa se vratim sa utiscima! hvala svima koji su doprineli pravoj kupovini :)
1. Naveo sam već da je pritisak u gumama sa azotom uvek bio isti kao i prilikom stavljanja guma, tako da nikada nije bilo potrebe za dopumpavanjem.
2.Sad malo razmisli o svojim postovima i vidi gde grešiš, jer ovde si samom sebi dokazao da nisi u pravu.Nisam ni mislio bukvalno da lopta uzme pumpu i da se sama naduva.Sam si rekao da pritisak u gumama(a i lopti) raste sa povećanjem temperature, jel` tako?E, jeste, ali samo kada je kiseonik u pitanju!Azot je mnogo stabilniji, i u gumi punjenoj azotom, i na visokim i na niskim temperaturama, pritisak je uvek isti.Tako da kod gume punjene azotom, nema povećanja pritiska leti(ni smanjenja pritiska zimi), samim tim ni rastezanja i naprezanja gume, što nas dovodi do druge prednosti azota nad kiseonikom(pored prve prednosti što ne moraš da dopumpavaš gume nikada).Samim tim što ne širi i skuplja tj. ne napreže gumu, kao kiseonik tj. vazduh, produžuje se životni vek gume, i nema stvaranja onih malih pukotina koje se vide na gumama automobila koji stoje na suncu.Treća prednost je ta što se u toku duge vožnje pri sve većem zagrevanju, guma ne širi pod pritiskom, i samim tim se dobija konstantna stabilost vozila u vožnji. Po meni, sve ovo ipak vredi 100 dinara po gumi, a sigurno i mnogo više. Pozdrav
:: I, da li je bilo i malo odstupanja u pritisku nakon merenja u odnosu na onaj pri punjenju? :: Inace, ova dolenavedena tvoja izjava nema veze sa zivotom. Basketara ne moze sama od sebe da se naduva :: Vise vazduha/azota izadje kroz ventil nego kroz celokupnu povrsinu gume. Pri zagrevanju, pritisak u gumama raste sto dovodi do rastezanja gume do odredjene granice (Jako malo rastezanje a i ima i doprinosa onog cuvenog `tela se na toploti sire, a na hladnoci skupljaju`. prakticno zanemarljivo), nakon toga deo vazduha izlazi kroz ventil (ono sto izadje kroz samu povrsinu gume je zanemarljivo spram ovog sto izlazi kroz ventil), odnosno izadje `visak` nastao usled visokog pritiska, odnosno temperature. To je ta `razlika` koju si video i koju bi video sa bilo kojim stabilnim gasom. Meni ta `razlika` ne vredi 400din, ali N2 i slicna `cuda` koja ljudi ne razumeju, a koja im prodavci nude, ostvaruju snazan utisak kod njih (kupaca). Valjda se to zove marketing.. :: :: :: Valjda ti je dovoljan dokaz kada basketaru onu gumenu ostaviš na sunce da se naduva, a na hladnom popusti malo, to ti je taj procenat kiseonika, koji je `osetljiviji` od čistog azota.Isto je i sa auto gumama.Ja sam video da postoji razlika u vazduhu i čistom azotu, i zato ga i koristim :: :: :: :: :: :: http://tiny.cc/o1cp :: :: AMD Athlon II x3 455 - MSI 770 C45 - Hynix 2GB DDR3 - Hitachi DeskStar 500GB - Asus 8600GT - LC Power 600H-12 - Xigmatek Asgard - Philips 222E :: ::
Ne znam sta si mislio, ali znam sta si rekao. Nisam znao da li iz tebe govori marketing ili neznanje, ali posle poslednjeg posta sam siguran da je u pitanju ovo drugo. Svi se gasovi manje-vise isto ponasaju. I kiseonik i azot i bilo koji drugi gas ce pri zagrevanju u zatvorenom sistemu konstantne zapremine da povecavaju pritisak u datom sistemu. Da je ova tvoja izjava, o istom pritisku azota i pri niskim i pri visokim temperaturama, tacna, onda ne bi postojao tecni azot jer ne bi bilo te temperature kojom bi mogli ohladiti gas azot da predje u tecno stanje. (I dalje zaboravljas da u vazduhu ima skoro 80% azota.) Guma, sama po sebi, je po hemijskom sastavu polimer i vremenom ona stari, koristila se, ili ne. Zato se pri kupovini i gleda nedelja proizvodnje gume. Pukotine na gumi se ne formiraju usled rastezanja, vec zbog starenja materijala i pucanja veza izmedju lanaca polimera sto vodi formiranju pukotina. Mali doprinos tome ima i sunceva svetlost. O trecoj `prednosti` koju si napisao, hint: vrati se na prvi pasus koji sam napisao. Prilikom voznje dolazi do pretvaranja kineticke energije u toplotnu sto delom dovodi do sirenja materijala (gume), zagrevanja gasa u gumama i povecanja pritiska kao posledice zagrevanja. To sirenje materijala ne ide do beskonacnosti vec do odredjene vrednosti koja je mala. Imamo tu i otpor vazduha koji prilikom kretanja dovodi do hladjenja gume. Sve u svemu to `sirenje` koje pripisujes kiseoniku (Vazduh nije cist kiseonik.) se desava isto i sa azotom i to ne ide do tih granica da ce vozilo izgubiti na stabilnosti. Nece zbog toplote da se autogume transformisu u traktorske gume. Ne treba samo verovati marketingu, vec i nauci. Opet kazem, ne vredi 400din za 10-15% vise azota u gumama.
Vezano za tvoju tacku 1. Pritisak se menja i zavisi od temperature spoljasnje sredine, mase vozila (da li je u vozilu 1 ili vise osoba. da li je pun rezervoar ili ne. da li u gepeku ima stvari ili ne) i to ce se uvek odraziti na pritisak u gumama, tako da mit o konstantnosti pritiska pada u vodu.
Ne ulazim dublje ni u fiziku i hemiju, nisam toliko pametan i stručan...
23.07.2011. 12:58
#347221
status: user broj poruka: 3241
Ali znam da se sa azotom nikada ne dopumpavaju gume, a sa vazduhom uvek, i to često.Svi koje znam da koriste azot su imali isto iskustvo u oba slučaja, tako da po meni, tih 400 vredi dati da se ne bih jebavao kad idem po Srbiji od vukojebine do vukojebine da nađem pumpu koja ima kompresor ili da sam proverevam i dopumpavam gume.Mislim, 400 dinara?Nije vredno ni rasprave 400din.Znaš kako, `ajde baš kad budem prolazio pored vulkanizera, poneću mu basketaru da je napuni azotom, da vidim kako će se ponašati, tj. da li će dolaziti do blagog `izduvavanja i naduvavanja`, tj. promena koje se vide kada je ostaviš dugo na suncu, pa odskače kao skočica.
p.s. mislio sam u prethodnom tekstu na vazduh, ne kiseonik, moja greška.A za niske i visoke temp. sam mislio na uslove u kojima guma funkcioniše, ti ode do terminatora i tečnog azota... :)
:: @toothles :: :: Ne znam sta si mislio, ali znam sta si rekao. Nisam znao da li iz tebe govori marketing ili neznanje, ali posle poslednjeg posta sam siguran da je u pitanju ovo drugo. Svi se gasovi manje-vise isto ponasaju. I kiseonik i azot i bilo koji drugi gas ce pri zagrevanju u zatvorenom sistemu konstantne zapremine da povecavaju pritisak u datom sistemu. Da je ova tvoja izjava, o istom pritisku azota i pri niskim i pri visokim temperaturama, tacna, onda ne bi postojao tecni azot jer ne bi bilo te temperature kojom bi mogli ohladiti gas azot da predje u tecno stanje. (I dalje zaboravljas da u vazduhu ima skoro 80% azota. :: Guma, sama po sebi, je po hemijskom sastavu polimer i vremenom ona stari, koristila se, ili ne. Zato se pri kupovini i gleda nedelja proizvodnje gume. Pukotine na gumi se ne formiraju usled rastezanja, vec zbog starenja materijala i pucanja veza izmedju lanaca polimera sto vodi formiranju pukotina. Mali doprinos tome ima i sunceva svetlost :: O trecoj `prednosti` koju si napisao, hint: vrati se na prvi pasus koji sam napisao. Prilikom voznje dolazi do pretvaranja kineticke energije u toplotnu sto delom dovodi do sirenja materijala (gume), zagrevanja gasa u gumama i povecanja pritiska kao posledice zagrevanja. To sirenje materijala ne ide do beskonacnosti vec do odredjene vrednosti koja je mala. Imamo tu i otpor vazduha koji prilikom kretanja dovodi do hladjenja gume. Sve u svemu to `sirenje` koje pripisujes kiseoniku (Vazduh nije cist kiseonik.) se desava isto i sa azotom i to ne ide do tih granica da ce vozilo izgubiti na stabilnosti. Nece zbog toplote da se autogume transformisu u traktorske gume :: Ne treba samo verovati marketingu, vec i nauci :: Opet kazem, ne vredi 400din za 10-15% vise azota u gumama :: :: Vezano za tvoju tacku 1. Pritisak se menja i zavisi od temperature spoljasnje sredine, mase vozila (da li je u vozilu 1 ili vise osoba. da li je pun rezervoar ili ne. da li u gepeku ima stvari ili ne) i to ce se uvek odraziti na pritisak u gumama, tako da mit o konstantnosti pritiska pada u vodu :: :: Pozdrav.
Broj postavljenih tema: 60435. Broj poslatih odgovora: 647767. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.