Ko nije gledao nek pogleda detalje, e svaka ovim ljudima cast kako su se snalazili a nismo imali opreme, pa stavljali lazne projektile i radare, a tehnologija nam zaostaje za njima 3 generacije i o5 smo uspeli koliko toliko da se snjadjemo nihov SAM 3 protiv nase s125n neve :O
`kreni, aaa, ne, ne, stani, stani!`, `nikada na to necemo pristati...eee, jeb` ga, ja potpis`o`... govnara sto je zarobljene americke pilote (koje nije ON zarobio nego je krupno kenyao u svom bunkeru dok su drugi krvarili gace za Otadzbinu) vracao laznim svestenicima (sluzbenicima CIA-e), nesto bi smo i napravili. Ovako, izjeli smo ono sto je ON izasrao...
-SAM3 je raketa tipa `zemlja-vazduh (zastarela jos tokom 80-ih godina XX veka) koja se nalazila u naoruzanju SFRJ, SRJ i SCG...
Ti takodje bi trebalo da znas, kao covek od tehnike, da SAM 3, NATO i dalje zove tri prsta smrti, sa debelim razlogom. Tehnikom tri tacke, skida sa neba u 95-97% slucaja. Neva 125S koju mi imamo je zestoko modifikovan raketni sistem, radili domaci instituti. Ona u originalu nema tako precizan proximity senzor da pukne na tako malo rastojanju da osteti F117 ili F-16 i skine ga sa neba. Otpornija je na IC ometanje od originalne. Radarti su modifikovani takodje ali nedovoljno, slab domet nisanskih kao i lako otkrivanje zbog nedostatka savremenih sistema ometanja Jebavao nas je i domet radara bornbenih aviona i njihov domet. Naoruzanje koje se sastojalo od R-73, tada vrhunska vazduh-vazduh IC raketa. Problem je bio radar i stanje MIG-ova. Ali i pored toga, NATO avioni su izbegavali blisku borbu, znali su oni odlicno na sta mi mozemo da igramo. Orao ili ti J-22 je predvidjen da nosi i istocno i zapadno naoruzanje, rakete sa TV vodjenjem i Ammram. Nista od njega, spor i lako se otkriva, mada su ga koristili sa G4 kombinacijom za ciscenje terena po Kosovu, na rizik.
U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti!
:: Ti takodje bi trebalo da znas, kao covek od tehnike, da SAM 3, NATO i dalje zove tri prsta smrti, sa debelim razlogom. Tehnikom tri tacke, skida sa neba u 95-97% slucaja. Neva 125S koju mi imamo je zestoko modifikovan raketni sistem, radili domaci instituti. Ona u originalu nema tako precizan proximity senzor da pukne na tako malo rastojanju da osteti F117 ili F-16 i skine ga sa neba. Otpornija je na IC ometanje od originalne. :: Radarti su modifikovani takodje ali nedovoljno, slab domet nisanskih kao i lako otkrivanje zbog nedostatka savremenih sistema ometanja :: Jebavao nas je i domet radara bornbenih aviona i njihov domet. Naoruzanje koje se sastojalo od R-73, tada vrhunska vazduh-vazduh IC raketa. Problem je bio radar i stanje MIG-ova. Ali i pored toga, NATO avioni su izbegavali blisku borbu, znali su oni odlicno na sta mi mozemo da igramo. Orao ili ti J-22 je predvidjen da nosi i istocno i zapadno naoruzanje, rakete sa TV vodjenjem i Ammram. Nista od njega, spor i lako se otkriva, mada su ga koristili sa G4 kombinacijom za ciscenje terena po Kosovu, na rizik :: :: U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti!
:: :: :: :-)))) Neva zestoko modifikovani raketni sistem. :-))))))) Radili ga institituti ali ga nisu jos uvek odradili. Radari modifikovani... Jesu samo juce. Jedina stvar koju su ugradili na nisanskom radaru jos uvek ne pije vodu. Jeste bio zestok raketni sistem ali pre 30 godina
:: :: :: :: :: Ti takodje bi trebalo da znas, kao covek od tehnike, da SAM 3, NATO i dalje zove tri prsta smrti, sa debelim razlogom. Tehnikom tri tacke, skida sa neba u 95-97% slucaja. Neva 125S koju mi imamo je zestoko modifikovan raketni sistem, radili domaci instituti. Ona u originalu nema tako precizan proximity senzor da pukne na tako malo rastojanju da osteti F117 ili F-16 i skine ga sa neba. Otpornija je na IC ometanje od originalne. :: :: Radarti su modifikovani takodje ali nedovoljno, slab domet nisanskih kao i lako otkrivanje zbog nedostatka savremenih sistema ometanja :: :: Jebavao nas je i domet radara bornbenih aviona i njihov domet. Naoruzanje koje se sastojalo od R-73, tada vrhunska vazduh-vazduh IC raketa. Problem je bio radar i stanje MIG-ova. Ali i pored toga, NATO avioni su izbegavali blisku borbu, znali su oni odlicno na sta mi mozemo da igramo. Orao ili ti J-22 je predvidjen da nosi i istocno i zapadno naoruzanje, rakete sa TV vodjenjem i Ammram. Nista od njega, spor i lako se otkriva, mada su ga koristili sa G4 kombinacijom za ciscenje terena po Kosovu, na rizik :: :: :: :: U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti! :: :: :: :: :: :: :: :: :-)))) Neva zestoko modifikovani raketni sistem. :-))))))) Radili ga institituti ali ga nisu jos uvek odradili. Radari modifikovani... Jesu samo juce. Jedina stvar koju su ugradili na nisanskom radaru jos uvek ne pije vodu. Jeste bio zestok raketni sistem ali pre 30 godina
je bio samoubilacki rat i nista vise. Zao mi samo ovih ljudi koji su izginuli i njihovih porodica. To sto se kurcimo kao mi smo izdrzali toliko dugo e to dugo nas je najvise kostalo.
Zna li se podatak koliko smo imali migova orlovi su dobri bili za svoje vreme a kad covek kaze da je servis trebao da im se odrzi 96 znaci 3 god je prosao rok
:: Ti takodje bi trebalo da znas, kao covek od tehnike, da SAM 3, NATO i dalje zove tri prsta smrti, sa debelim razlogom. Tehnikom tri tacke, skida sa neba u 95-97% slucaja. Neva 125S koju mi imamo je zestoko modifikovan raketni sistem, radili domaci instituti. Ona u originalu nema tako precizan proximity senzor da pukne na tako malo rastojanju da osteti F117 ili F-16 i skine ga sa neba. Otpornija je na IC ometanje od originalne. :: Radarti su modifikovani takodje ali nedovoljno, slab domet nisanskih kao i lako otkrivanje zbog nedostatka savremenih sistema ometanja :: Jebavao nas je i domet radara bornbenih aviona i njihov domet. Naoruzanje koje se sastojalo od R-73, tada vrhunska vazduh-vazduh IC raketa. Problem je bio radar i stanje MIG-ova. Ali i pored toga, NATO avioni su izbegavali blisku borbu, znali su oni odlicno na sta mi mozemo da igramo. Orao ili ti J-22 je predvidjen da nosi i istocno i zapadno naoruzanje, rakete sa TV vodjenjem i Ammram. Nista od njega, spor i lako se otkriva, mada su ga koristili sa G4 kombinacijom za ciscenje terena po Kosovu, na rizik :: :: U meni se bore budala i genije. Plasim se da pametniji ne popusti! :: :: ::
Vidi druze posto me oduvek zanimala vojna (borbena) avijacija imam tu neke literature i casopisa tako da sam dosta pratio tu oblast i raspolazem odredjenim podacima. Elem jos 1987. god. smo od tadasnjeg SSSR-a dobili (kupili) 14 aviona MiG 29 jednoseda i 2 dvoseda za obuku i to su bili jedini avioni (u nasem vazduhoplovstvu lovci i lovci-presretaci) koji su mogli da se suprodstave avionima NATO-a naravno da su na vreme modernizovani ili bar da im je servis (kao kod automobila) uradjen na vreme i kako treba a to je nakon 400 sati naleta. 1996. god je bio `zadnji voz` da se to uradi. Na zalost to nije uradjeno i nasi vrhunski piloti su poletali na cistu hrabrost i cast i ako su praktisno bili `slepi` u vazdusnom prostoru jer im na avionima nisu radili radari, signalizatori radarskog ozracenja i drugi vitalni uredjaji i sklopovi koji pilotu predstavljaju oci i usi. Sto se tice ostalih aviona oni nisu imali sta da traze u vazdusnom prostoru u sukobu sa NATO-a avionima. Galeb G-4 je skolski odnosno skolsko-borbeni avion. Orao J-22 je jurisnik odnosno lovac-bombarder koji sluzi za dejstvo po ciljevima na zemlji a ne za vazdusnu borbu i MiG 21 koji je kada se pojavio pocetkom 60-ih godina proslog veka bio jedan od najboljih lovaca ali ga je vreme pregazilo tako da vise nikakve modernizacije od njega ne bi ucinile avion ravnopravan sa avionima NATO-a cak i da su uradjenje na vreme. Sto se tice brojki tih `ostalih` aviona koje sam naveo u drugom pasusu je bilo izmedju 100 i 150. To mozda izgledaju ozbiljne cifre ali bi oni bili samo glineni golubovi na nasem nebu za vezbanje pilota NATO-a Jos samo da dodam da smatram da bi ova drzava i ceo narod bez obzira koja politicka opcija je na vlasti trebali mnogo ozbiljnije da slave nase pilote koji su leteli 1999. a posebno one koji su dali zivot u toj neravnopravnoj borbi jer su ga dali upravo za ovu zemlju i ovaj narod poletajuci cak i bez naredjenja.
da je 2005 bilo ukupno 9 migova 29 koji su bili citavi i mogli da polete ali samo da polete i nista vise a servisi nisu odradjeni. 4 su bila na Batajnici i izvozeni su na pistu traktorom kad su dolazile neke ekskurzije a ostali su po drugim aerodromima u srbiji. A Galebovi i ostali imaju svakodnevna letenja na batajnici, cak su i te 21-ce po nekad u vazduhu ali retko kad.
Da tako nekako. U medjuvremenu je doslo do odredjenih promena tako da su 4 aviona MiG 29 modernizovana u Rusiji i ta modernizacija je zavrsena prosle godine sto je i objavljeno. Dobili su nov paket avionike i dovedeni su na standard SM i SMT modela i potpuno su operativni. Preostali sluze za rezervne delove. Galebovi i MiG 21 su manji jednomotorni avioni koji daleko manje trose goriva i cije je poletanje daleko jevtinije od aviona MiG 29 tako da je s obzirom na stanje u nasoj zemlji, razumljivo da oni imaju vise avio poletanja. Sve to pa i modernizacija 29-ki ne znaci nista ako piloti ne lete ili lete jako malo. Kod nas je ranije bio standard da pilot borbenog aviona mora da ima 80 sati naleta u toku jedne godine a po NATO standardima je 100 sati. Mislim da nasi piloti sada jedva da ostvare 40-ak sati.
pre jer vec par godina ne znam sta se desava imali su tu normu, a leteli su ceo dan i nekada su imali i nocne letove al sve to na galebovima i orlovima. Zadnjih par godina stvarno ne znam sta se desava. A znam da su cak isli ma manifestaciju u Slovacku ili Poljsku sa Migovima 21.
Tacno je da lete na avionima tipa G4 Galeb, MiG 21 i J22 Orao kako u dnevnim tako i u nocnim uslovima ali nedovoljno. Osim toga letenje na tim avionima ne moze da se poredi sa letenjem na avionu tipa MiG 29. To ti je kao kada bi svaki dan vozio `Ficu` ili `Juga` a onda uskocis u neku novu `Mecku` ili `Bembaru`. Da bi se u potpunosti navikao na taj automobil potrebno ti je neko vreme a ti recimo nemas para da mu sipas gorivo i tako se taj vremenski period privikavanja produzava i produzava. Da bi pilot postao potpuno operativan sa odredjenim tipom aviona potreban je duzi niz godina. Sledeci problem sto sada imamo jako malo pilota koji lete na avionim tipa MiG 29 a kao sto sam vec rekao to je jedini avion u nasem vojnom vazduhoplovstvu koji moze ravnopravno da se suprodstavi napadima iz vazdusnog prostora. Sada malo da prosirim pricu. Srbija je povrsinski mala zemlja. Nama nista ne znaci da imamo gomilu aviona koji su prakticno neupotrebljivi osim za gadjanje ciljeva na zemlji vec nam je potrebna 1-2 eskadrile (po NATO standardima eskadrila broji od 12-18 aviona a po Ruskim 6-12 aviona) najsavremenijih visenamenskih aviona koji mogu da odgovore na sve moguce vrste napada. Pored aviona, mogu da kazem da su nam cak i potrebniji najsavremeniji protiv-vazdusni artiljerijsko-raketni sistemi tipa Tunguska i raketni sistemi tipa S-300 sa svojim varijantama PT i PS i podvarijantama PM, PMU, PMU-1 i PMU-2 u zavisnosti koji reon treba da brane koji treba da budu uvezani u jedinstven sistem protiv-vazdusne odbrane. To znaci da se komanduje iz jednog operativnog centra koji treba da se nalazi negde u centralnom delu drzave. Da svi sistemi i orudja budu uvezani i prstenasto rasporedjeni narocito oko gradova i bitnijih teritorijalnih tacaka. To znaci `najdalji` prsten su raketni sistemi dalekog dometa pa srednjeg zatim kratkog potom artiljerijsko-raketni (mada oni sluze i za zastitu jedinica) i na kraju artiljerijski sistemi sa velikom kadencom paljbe. Nekada je SFRJ imala takav sistem protiv-vazdusne odbrane. Takodje treba koristiti iskustva iz istorije kao PVO Moskve, Londona, Berlina u Drugom Svetskom Ratu. Takav sistem PVO je faktor odvracanja za eventualne agresore a sposoban je i da nanese veoma ozbiljne gubitke u slucaju napada. Naravno da taj sistem sa svom tehnikom zahteva ogromne sume novca koje naravno Srbija nema niti ce ikada imati ukoliko se nesto na globalnom planu ne promeni.
Sve si ti ovo lepo rekao, ali na zalost zadnja recenica je jedina koja je stvarnost za nas. Mada valjda nas vise niko nece napadati, a mi tesko koga da mozemo. Na zalost danasnji mladji piloti su imali samo tu mogucnost da 29 proba samo na zemlji a ne tamo gde treba.
Bas tako `na zalost` surova i bolna istina, a veruj mi krajem 80-ih godina proslog veka ma kako to nekome zvucalo bili smo `sila`. Na primer bili smo na putu da osvojimo savremeni lovac V generacije tzv. `YU Supersonik` kodnog naziva `NA` (novi avion) koje je trebalo da poleti pre francuskog Rafala i evropskog (Nemacka, Italija, Spanija i Velika Britanija) Eurofighter Typhoon-a. Francuzi su nakon raspada SFRJ iskoristili deo nacrta, planova i konstrukcijskih resenja `NA` za svoj avion Rafal. Imali smo najsavremeniji aerotunel u Evropi koji smo iznajmljivali na koriscenje stranim vojskama. Kod nas su se skolovale generacije pilota iz mnogih zemalja do duse Afrike i Azije. Nasi vrhunski piloti su isli na usavrsavanja u tadasnji SSSR, SAD, Francusku. Sto se tice toga da li ce nas neko u buducnosti napadati, ne znam, nisam siguran, sve je moguce. Jbg uvek se nadje neko kome je ovo parce Balkana iz nekog razloga interesantno.
Samo to je bilo davno pre a mi samo nazadujemo. Bas iz tih razloga su nas i unistile strane sile jer smo bili velika sila pa samo pogledati onaj podzemni aerodrom u Hrvatskoj zaboravim imena a skoro sam gledao te snimke i titiv podzemni grad i jos mnogo drugih. Pa covece dve tamo po iraku i tim zemljama su gradili nasi ljudi i tadasnji strucnjaci. Propali smo i tako je sad al najcrnje je sto mi ne sad da stoimo a drugi napreduju nego ni jos vise nazadujemo a to ne najopasnije.
Tacno, nazadujemo. Nije dzabe Madeleine Albright u vreme bombardovanja rekla:`Vraticemo Srbiju (Srbe) u kameno doba`. Nasi vrli politicari se svesrdno trude da pomognu u tome.
Broj postavljenih tema: 60422. Broj poslatih odgovora: 647696. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.