Rec je o iRacing-u, najboljoj simulaciji ikada napravljenoj. Evo jedan klip sa dosta crashova iz prve sezone 2012 god.. http://tinyurl.com/ct4squt 6:08 sam ja :)
evo i jedan klip od mene, svetski rekord na legendarnom Spa Frankorshampu gde mozete videti i pedal inpute dole levo (gas, kocnica).. na setupu sam potrosio oko 30 sati i verovatno jos toliko za taj clean lap :) http://tinyurl.com/7pkdrs6
Valja napomenuti da su sve staze potpuno autenticne - laserski skenirane kao i svi automobili.. Simulacija je vrlo ozbiljna, pa mozda i nije za svakoga.. postoji mogucnost cak i zarade novca ukoliko ste dobri.. za f1 sezonu je prva nagrada 10k eura.. postoje i intel gp trke gde su nagrade oko 4k eura po jednoj trci.. da ne kazem placena putovanja ukoliko se kvalifikujete + smestaj i slicno..
U mom slucaju, reshio sam sponzora, Lance Armstrong Foundation koji mi placa po sezoni, a ja mu za uzvrat promovishem foundaciju tako sto imam njihove logoe po autu i slicno.. trenutno sam u pregovorima sa jos 3 sponzora za sledecu sezonu..
evo i jedan clanak ovosezonski sa silverstone-a: http://tinyurl.com/bqunhrw u 2., 3., i predzadnjem pasusu ima nesto o meni..
Nazalost nemozes vise multi da pikas... Ja sam przio konstantno GRID MP jos dok sam bio u srednjoj. Neverovatno dobra igra...! Samo da ne zeznu sa nastavkom, i nek puste free MP.
:: :: Grid je najbolja vožnja koju sam ikada igrao.Na Extreme podešavanjima sam dobijao oko 75-80% trka.. :: Moram se oprobati i u MP.. :: ::
@dex Tvoje pitanje je skroz na mestu.. i meni nekad crashovi izgledaju smeshno, nisu toliko obracali pazhnju na sam izgled i sve to nego su svu paznju usmerili na to kakve ce efekte taj crash imati na tvoj auto u smislu vozhnje/handlinga/performansi.. Sto se tice toga, odlicno je odradjeno.. ode prednji wing, mozes pregrejati gume, kocnice, sam handling je potpuno drugaciji.. hladjenje motora mozes narushiti ukoliko se neshto promeni u aerodinamici itd itd.. To da delovi lete - ne lete.. samo se uglavnom ulube auti i to je to manje vise.
U sledecem patchu su najavili flat spot na gumi dok je lockovana - znaci da ce osetiti vibracije i naravno pasti performanse same gume... padanje performansi guma (pregrejavanje itd) je vec prisutno, ali nema jos tog famoznog flat spota i vibracija na volanu.. Ekipa nonstop radi na unapredjenju fizike shto je stvarno pohvalno.. dobijamo 1-2 update-a mesecno.. novi Tire modeli, svaki put blize realnosti.. najavili su i promenu vremena (pa tako i kisu) uskoro ali to je ogroman projekat koji sumnjam da ce videti svetlost dana pre 2013 i to tamo pri kraju..
evo jos par clipova sa fantasticnim kadrovima pa ko voli nek uziva :)
lik pravi odlicne klipove.. pa kome se svidja nek pogleda jos koji klip na njegovom channelu..
Vredno pomena je i to da su u iRacing servisu preko 15 pravih f1 vozaca.. Imao sam priliku deliti stazu i sa Lewis Hamiltonom u MX-5 na Okayami, a isto tako sam i spectatovo (i snimio) njegovu prvu trku na istoj stazi u istom autu. Jako puno poznatih vozaca su u servisu i mislim da je to odlichno imati priliku uciti od takvih ljudi. Upoznao sam se i sa Kevinom Korjusom kao i sa Richiem Stannaway-om koji su trenutni vozachi Lotus formule 3.5 (klasa ispod f1), ljudi koji su testirali pravu reno f1 i koji se bore za mesto u f1 u buducnosti. Rubens je isto prisutan od kad je izgubio mesto u f1 ove sezone :)
@repsi Kako igra funkcionise u smislu dali pocinjes u nekim krsh ligama pa posle otkljucavas druge, ili si odmah na pocetku u mogucnosti da igras sa svim vozilima i da se takmicis u svim ligama. Pominjao si f1 ali na ovim klipovima mi bolidi ne lice na f1 modele (osim ako su to neka virtuelna f1 vozila koja su osmisljena u igri). Znam da se verovatno moze naci vise informacija na sajtu ali ti si nam ovde prva ruka. :)
Naravno! Sve je osmisljeno jako jako dobro. Postoje dva ratinga koja su jako bitna za svakog vozaca, a to su Safety rating i iRating. iRating je rating koji pokazuje koliko je u stvari neki vozach brz, da li zavrshava trke na podijumu ili medju poslednjima. To je vrlo bitno jer neki ljudi voze iRacing radi uzivanja, a ne da moraju pobediti svaku trku. Recimo imamo 60 ljudi prijavljeno za trku a grid na stazi prima recimo 15 vozacha. Odvijace se 4 uporedne trke od po 15 vozaca u svakoj trci, a oni ce biti podeljeni na osnovu iRating-a. Sta to znaci? To znaci da svi ti sporiji ljudi koji uzivaju u racingu kao takvom ce se moci takmiciti protiv isto tako sporijih ljudi, a oni koji grizu na 1. mesta ce se boriti sa najbrzima tj, sa vozacima koji imaju najvisi iRating i svi zadovoljni :)
Safety rating, logicno, je rating vozaca koliko je on siguran na stazi. Svaki Off track ili izletanje/dodirivanje travnate povrshine dobijesh 1x penalty, svaki put kad izgubish kontrolu nad autom (spin/half spin) dobijesh 2x penalty, i za svaki kontakt sa drugim autom dobijesh 4x penalty. Vrlo je bitno imati Safety rating visoko kotiran jer je on najzasluzhniji za dobijanje jachih licenci i samim tim ti omogucava da vozish brzhe aute.Pocinjes sa rookie licencom i otvorenih par starter auta kao sto su recimo mazda mx-5 (coupe/cabrio), Spec Racer Ford, Cadillac CST-V itd..zatim sigurnom voznjom uz sto manje gresaka dobijash D licencu, pa C, B i na kraju A licencu. Sa A licencom recimo mozes voziti f1 bolid, medjutim ako ti safety rating podne ispod odredjene granice koja sad nije bitna, gubis A licencu i vracas se na B licencu, a samim tim i gubis pravo voziti F1 bolid. Takav sistem jednostavno tera vozace na clean racing sto ja pozdravljam. Medjutim, naravno postoji sporting code koji svi moramo poshtovati. Ukoliko ne poshtuje sporting code jednostavno popije ban na odredjeno vreme u zavisnosti shta je loshe napravio na stazi. U obicnom practice sessionu recimo ako vas neko zakaci slucajno, ili zasmeta na stazi dok ste vi u hotlapu, budite sigurni da ce vam se odma izvinuti.. nema mesta za klince da voze u suprotnom smeru i cekaju te jer ih sistem automatski izbaci iz sessiona chim neko krene u wrong way.. Ako smatrash da je neko namerno tebe zakacio, udario, izbacio iz trke ili bilo sta sto nije u skladu sa sporting codom, jednostavno napishesh protest koji dolazi na uvid kod ljudi koji su placeni samo za to. Oni na osnovu telemetrije i celokupne situacije na stazi procenjuju da li je to ucinjeno s namerom ili je slucajno.. Ako je i slucajno bilo, taj vozac dobija opomenu... 3 opomene pa se ladi mesec dana ako se ne varam.
Kao sto sam rekao svaki auto koji imamo u servisu je potpuno autentican pravom autu, a iRacing je naravno keshirao kako bi dobio licencu za to. To znachi da ti, kao vozac iRacinga imash mogucnost auto podesiti tako kako oni mogu u pravom zhivotu. Svaku oprugu koju oni mogu shtimati, mozhesh i ti u iRacingu i ona ce se odraziti ne performanse auta na stazi. U servisu ne postoji niti jedna izmishljena staza niti auto. Isto to vazi i za staze.. kupljene licence za prava laserskog skeniranja..
Valja napomenuti i da imamo i Mclaren Electronic Systems telemetriju koju oni koriste za bolid f1. Abnormalno je tesko koristiti i citati kvalitetne podatke iz Atlasa.. mislim da ce mi trebati oko 2 godine da bi provalio neke osnovne stvari.. ali naravno tu su i jednostavniji programi za citanje telemetrije pa se sluzim njima kako bi uspeo adekvatno podesiti auto kada je potrebno.
Kao sto sam rekao, podesavanje i razumevanje f1 bolida je IZUZETNO kompleksno i zahteva puno ulozenog rada i truda kako bi zapravo razumeli sta koja opruga radi i kako je podesiti u zavisnosti od situacije tj. staze na kojoj ste trenutno. Menjanje performansa guma, idjenje u pit po gorivo, laksi auto (veci ride height u odnosu na start trke) trosenjem goriva dobijaju se razlicite performanse auta tokom trke sto je jako zanimljivo. Isto tako taktika, kad uci u pit, da li menjati taktiku ukoliko je sporiji bolid ispred tebe a ne mozes ga preci na stazi, kalkuacije goriva tokom voznje i slicno iziskuje trud.
Nadam se da sam uspeo objasniti bar neke osnovne stvari... postoji tu josh jaako puno toga ali ne znam koliko daleko da idem a i ovi kilometarski postovi su mozda i previse..
sta god vas interesuje, pitajte :)
pozdrav!
`If everything seems under control, you`re just not going fast enough.` Mario Andretti
Vizuelno sve izgleda jako lepo, ali brate mili kola kao da su od gume takav imam osecaj, lete u vis par metara i onda tumbanje od 10-15 metara, jedva da ima bilo kakvih ostecenja kao malo neka ogrebotina i jedva iskrivljen lim tu i tamo,
nema nijedan jedini deo da otpadne, greota. Udaris u zid 90 stepeni sa 300 na sat i nikom nista malo ti se samo izgrebe auto i deformise 2%.
Cpu:AMD Phenom II x6 1055 T @3.4 Ghz Ram:10 Gb KingstonHyperXgenesis@1600MHz GPU:470gtxGigabyte+ProLima Mk-13 MBO:AM3+ Asus M5A97 Case:CoolerMasterElite430 PSU:Chieftec 650w a85 CpuCooler:TitanVanesa Mis: Mx518 Dell 22
Kao sto sam vec i rekao, naglasak je na samu simulaciju, dakle samo voznju, a ne crash detalje itd.. kako crash utiche na performanse auta je fantasticno odradjen i to je ono sto se ceni a ne da li cu i dalje imat 20 centi² lima na sebi ili ne, ako me razumes sta hocu reci. Da se razumemo, radi se i na tom `crash` modelu ali to uopste nije prioritet trenutno, tako da cemo se nacekati da se to dovede u red u potpunosti.. Sledece sto ocekujem je driver swap (24h race) i weather changing conditions shto je izuzetno slozhen projekat i verujem da ce im trebati godinu - dve za to da se napravi i da lici na ono na sta bi trebalo da lici.
`If everything seems under control, you`re just not going fast enough.` Mario Andretti
za te pare preporuchujem driving force gt, iako vidim da ga nema kod nas za kupiti novog, mozda ubodes neki polovan ili ako imas nekog da ti dovuce iz Hrvatske - tamo su dosta povoljniji volani uopsteno, a ima i DFGT-a.
Ako se odlucis probati iRacing javi mi se na mail. Uvek ima nekih promocija za nove membere pa te mogu uputiti sta je najbolje za pocetak itd itd..
pozz!
`If everything seems under control, you`re just not going fast enough.` Mario Andretti
Broj postavljenih tema: 60421. Broj poslatih odgovora: 647668. Trenutno niste prijavljeni na PC Berzu i zbog toga imate status 'gosta'. Kao gost ne možete da šaljete poruke na Forum. Ako ste registrovani kao član PC Berze, prijavite se. Ako ste novi korisnik, molimo registrujte se da bi dobili mogućnost aktivnog učešća u radu Foruma.